LIKA SVETTIG SOM OM JAG KÖRT SJÄLV.....

Aldrig har väl en söndag vart så jobbig, fartfylld. livsfarlig, svettig, stressig... men framförallt skitkul !!

Jäklar vilken stämming det är efter Vasalopps spåret. Första stället vi åkte till var några kilometrar före Mångsbodarna. En milion mäniskor hade parkerat sig ute längs spåret och det var allt från värsta proffs langarna till vanliga släktingar som stog med en lite flaska med dryck i....

Det var en stämmning som jag nästan aldrig vart med om, alla var spända och pratade inte så mycket..Proffsen trängdes om bästa langaställena och spände ögonen i dom stackrana som oxå ville komma lite närmare... En mycket tät och fränt klimat. Ett evigt tittande efter helikopten och på klockan...Vart är dom, kommer dom snart och hur ligger just min kille/tjej till....Mäktigt kan jag bara uttrycka mig.

När sen helikoptern dammade in på max 10 meters höjd och hela den stooora klungan kom så vart det gåshud på hela min kropp....Först av alla åkare som stakade i stort sett i takt och sedan ljudet av alla stavar som slog benhårt i backen, ljudet av alla langare som skrek åt sina åkare...spä på det med skoterns avgaslukt och helikopterns matande ljud...Gaaaaash  STÅPÄLS HADE JAG !!!!

Sen var det evigt springande ut och in i bilen och panikgasa mellan alla ställen som vi skulle hinna med....

Fast det var riktigt kul och jag är full av avundsjuka och beundran på alla otroligt duktiga åkare i olika färger och former....kanske mest former  ;)  som kommer fram ända ner till Mora...Vad ont det måste göra för dom flesta.

För våran egna stjärna Jimmie gick det skitbra enligt oss, men han hade siktat in sig på en topp 10 placering, så en 22 plats sög rejält förstår vi.

En stackars skidtjej som bara är 16 år som Felice tävlar mot har precis avlidit utav sviterna av en  olycka  en skidbacke....Man tror ju verkligen inte att det är sant, och man mår illa av alla tankar man får. Jag hoppas mina 2 gryn vet att dom betyder mest för mig och att kommer att göra det för all framtid. Man orkar inte med att tänka på familjen som står kvar och ska försöka fortsätta leva utan sin dotter....

Idag skulle jag vilja ha er hemma och pussa på er  <3 <3

Snart i Mångsbodarna


Jimpa i samma grupp som Daniel Tynell
'

Delar ur Team Willys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0