PÅ TUR I VASAS FOTSPÅR......

Här i Älvdalen har det åkts skidor i Vasa spåren. Måste erkänna att dom är grymt duktiga, dom som kommer i mål. Fan man har ju trott att det vart stort sett platt åkning mest hela tiden.....Glömm sådana tankar, enligt mig var det ganska jobbiga uppförsbackar både här och där....

Ramlade som fan gjorde jag idag oxå, mitt i en undanmanöver för ett halvt träd som blåst över spåret mitt i en utförs löpa......Han bara tänka tanken...Detta har jag att välja på

1....Köra över hela busken med mina klisterskidor = tvärnit
2....Slänga mig ut i skogen utan att passera gå = smärta att kanske gränsla en tall
3....Forsätta i min snabba fartställning fast med ett lika snabbt spårbyte = för mig... omöjligt
4....Göra ett ljushopp över busken och hoppas på att landa på andra sidan.....på skidorna = Ännu mer omöjligt för mig

Som ni säkert redan räknat ut så fanns det inte riktigt med tid att avgöra vad som skulle göra minst ont... så jag gjorde det enda som föll mig in just då......Jag provade på ett spårbyte. Och i samma stund som jag klev ur så förstog jag att det här kommer att göra ont...JÄVLIGT ONT !!!!

Skidorna for i kors och jag for i backen och som alltid med magen först i en redig tvärnit.....Felice som redan hade passerat i samma spår förstog det humoristiska som snart skulle komma....hon vände sig precis om  lagom för att se det berömda snömolnet när en kärring plöjjer upp snön ända ner till backen...

= ont i hela kroppen

Nu ska vi snart gå tills sängs här uppe, för i morrn väntar Team Willys med sitt uppdrag att hejja fram Jimpa i spåret på sin färd ner till Mora.....Jag kan bara önska honom lycka till och göra som jag och Felice gjorde idag ......Bomba på i Lundbäcksbackarna ;)

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0