LITE..ELLER MYCKET BRA TUR IDAG

Tittar på jobb......Mest i Värmland och Torsby.

Fy, jag säger som våran gamla skidpolare som oxå bor i Norberg..Vaa fan har hänt, det är ju total dött i denna by !!!

Fast  jobb utbudet i Torsby är lika dött som en lördag kväll här hemma i byn. Där nere åker ju alla till Norge och tjänar stor kovan..bara så där skit enkelt liksom.

Fick jag ett jobb skulle jag flytta i morrn.....

Och det värsta är att det finns en pytte liten röd(naturligtvis)stuga mitt på byn som ska bli ledig..Denna stuga är ingen lek. Totalt min dröm helt enkelt.....Rustad i shabby chic stil med gamalt målat virke inne och svarta smides detaljer..Går inte att förklara hur as snyggt det är. 2 rum och kök....precis lagom så att inte ungarna får plats  ;)

Nog om detta.......

Trampade runt Ängelsberg mot kvällningen.....Stog lääänge i garderoben och valde vad jag skulle ha på mig...eller rättare sagt hur mycket...Grannen Rogga skrek rakt ut när jag sa att jag skulle trampa runt den där rundan. Du kommer ju för faaan att frysa arslet av dig, klä på dig allt du har !!!

Ok....På med termobyxorna typ och dunjackan jag nyss köpt. Näerå, det blev alldeles lagom med vinter pjucken, mina varmaste skidhandskar och vintertightsen. Sååå himla skönt väder att jag nästan hade kunnat klämt en vättern runda på dirrekten. Det var inte ens jobbigt i melings backarna ???????

Konstigaste saken jag såg under dom 4,5 milen.....Ett par vita nästan nya Fred Perry sneakers som var uppslängda i en elledning utanför Ombenning ????.......Ehhh undrar om dom var i min size

I morrn kör vi vidare med Ankis 1:a intervall pass...ever. Eller åtminstonde sen hon träffat mig. Undrar om jag ska mörda henne med 70/20 eller med en lååång grisig backe.......eller varför inte lite tröskel intervaller...Jaja det ordnar nog sig bara vi kommer igång.... hehehehehe

Skidor i tunneln till helgen...Japp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0