I ÄRLIGHETENS NAMN......

Får jag en guldstjärna av den goda gärningen jag gjorde idag....?? Eller åtminstonde ett jädrans bra eget samvete.

Vad är det för märkvärdigt som hänt då...?? Jo jag hittade en plånbok i en kundvagn på Konsum idag, och jag lämnade in den i kundtjänst.....!! Det var riktigt med ärlighets poäng i det tycker jag  =)

Kan tänka mig den stackars tjejjen som glömmde den där när hon kom hem och upptäckte att den var borta...PANIK !!!

Men då finns det guldstjärnor som jag som hittar och lämnar in och känner sig skitnöjd av att gjort det, istället för att länsa och slänga det man inte behöver i närmsta soptunna. Nu besparade jag denna människa en massa jobb med att spärra alla kort och fixa nya......Visst är jag väl en snäll en  ??

Stormöte i Västerås med folk som ska fixa skidtunnel vid Rocklunda (västerås) Skitbra Norsk karl som var ankare i projektet och som hade hand om informationen. Han frågade mig som var den enda kärringen på mötet om jag kunde tänka mig att bli skidtränare åt andra kärringar som ville lära sig åka skidor om dom öppnar......Mja sa jag, vill nog hellre vara tränare åt snärtiga gubbs ...... hahahahahaha. Fast han var faktiskt seriös och frågade på fullaste alvar. Stackars tanter, det skulle bara bli en stor plåga för dom med mig som instruktör. Min grupp skulle nog tunnas ur ganska fort känner jag på mig   mooooohahahaha  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0