1:A VEKEN ÄR TÄND.....

I lördags bar det iväg till Västerås i snöyran för att hämta ett bord jag köpt på min favorit sida Blocket.....Vad köpte jag mina prylar innan denna sida dök upp igentligen..??

Fast då var jag rik och obekymmrad, kanske till och med barn och gubblös, så då fanns det kulor på både bank och i plånboken....

Det köptes väl nytt kan jag tro, inget prutande på annonser då inte...hahaha fast det är ju kul att drygpruta tycker jag, halvturkiska som jag snart är, så det går ingen nöd på mig inte. Eller som jag brukar säga...- Hellre snygg och fattig än rik och ful  ;)

Jag kan medela att jag kom hem med ett bord, pottskåp, en bauta stooor matta och.....en gratis byrå !!

Det var en ung tjej som hade sålt sin hästgård och ville bli av med allt....Synd att inte Hedbergskan var där i ett tidigare skede. Nu vart det att skämmspruta på det lilla som var kvar. Som  den där mattan som var snygg som fan. Jamen sa hon, den kostade nästan 1500 ny..!! Ja fast den är både begagnad och inte helt ren(låg lite torra blomblad på den) Du får en hundring chansade jag...Och tammefan gick hon inte med på det  :)
Och i bara farten så blev det en gratis byrå och ett pottskåp oxå....200 pix står man väl ut med.

Dagens övningar var det PRO poäng på.....Julmarknad på Västanfors hembygdsgård, fartfyllt...not!!

Och jag har inte enns bakat mitt hårdbröd än, eller saffran eller pepparkakor...eller nått. Helt förslappat för fasiken

Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Ha ha, den var bra......hellre snygg och fattig än rik och ful......



Ja, nu får du skärpa dig, sätt igång och baka. Själv höll jag på att missa advent helt, men nu jävlar står staken i fönstret, och lussekatterna är bakade.........köpt julklappar som en idiot idag och avslutar just nu med Luciaglögg, godare denna gång tycker jag (eller så var jag helt jävla desperat).



Kram

2010-11-29 @ 18:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0