19 ÅR....GÅR DOM SÅ FORT ??

27 Mars för 19 år sedan var det påskvecka och jag hade precis klämt ur mig en soffgrupp..kändes det som ialla fall därnere...

1:a förlossningen är nått man komer ihåg med skräckblandad förtjusning. Man hade inte en susning om vad som komma ska.....Och det var nog en jävla tur det.

Denna unge ville nämnligen inte ut.....28 timmar på förlossningen. Dom sista trodde jag verkligen att jag skulle dö, och när jag hörde mig själv låta som ett djur så trodde jag verkligen att min sista stund var kommen...Herregud kommer jag ihåg att jag tänkte, jag kommer att dö...

Men inte dog jag inte.....Ut kom en totalt flintskallig tös med navelsträngen 1 varv runt halsen. 2,9 kg och 49 cm lång....Alldeles lagom, fast det skulle ju ha vart hår på ungen, nu såg hon mest ut som en biljardboll...hahaha

Jag fick fira påsken på Avesta BB och på Annandag påsk åkte vi hem till Kärrgruvan. Fy vad nervös jag var kommer jag ihåg, sprang och tittade i sängen stup i minut...Det var fortfarande under en liten period som hon snusade och sov lugnt.......MEN SEN BÖRJADE TERRORN !!!!!!

Jösses i 4 månader skrek jäntan dygnet runt och jag var såååååååååååååå nära att hamna på fasta paviljongen i  spännbälte på Säters dårhus.......Pappan var aldrig hemma, han jobbade både på brandstationen och på dom 2 företagen vi hade, tryckeriet och sportaffären...Så jag vandrade som en osalig ande med vagnen runt i Kärrgruvan medans Ninni skrek för full hals..Sen när jag nästan försvunnit av allt spring med vagnen så gick jag över till att åka bil. Då var jag nere i 45 kg. Fast det var nästan ännu värre att köra bil med en unge som vrålade för fullt......Snacka trafikfara.

Jag kunde inte vara någonstans dom förtsa 4 månaderna. Handla med henne var inte att tänka på, gå hem till någon annan var bara att glömma. När vi flyttade ner på byn var Ninni 4 månader och mina nerver var som fiolsträngar så hände det som man skulle ha kommit på flera månader tidigare.....Ungen somnar när hon hör damsugaren...Halleluleja moments

Damsugaren stog på i stort sett dygnet runt och Ninni var toppen nöjd....Jag med. Tillslut så hörde man inte damsugaren....men det gjorde dom nere på Sparbanken(vi bodde uppepå) Dom frågade mig en dag när jag var in om jag gillade att städa.....??? Dom fick sig ett gott skratt när jag berättade historian om varför den brummade iett.

Jag kommer i håg när vi var till Hedemora badhus en gång när hon var liten, och jag frågade om hon skulle gå med mig eller pappa och byta om.....Pappa så klart svarade hon, för jag ska då kolla på snoppar !!! Ja ni hör ju själva, och det är inget hon fått av mig   ;)

Tänk att man vågade skaffa en till efter denna prövning.....

Nu har åren gått och jag har så himla roligt med mina tjejjer, vi är nog mest som kompisar. Fast jag är den som bestämmer(vill jag tro) och dom har aldrig gjort mig besviken, bara stolt. Fast när man tänker på att det är 19 år sedan får man nästan ångest......Vart tog åren vägen ??

Grattis gumman på din födelsedag. Ha en riktigt rolig kväll och sköt om dig. Älskar dig i mängder 

Alltid nått på skallen.....finns knappt ett kort där ungen inte har nått på knoppen


Här har har luggen växt ut en bra bit efter självfriseringen 2 månader innan.....


Ser oftast ut som en polkagris när vi är utomlands  ;)     ajajajaj sviid


Vågar vara ful fast alla andra är babes.....Det är styrka det


Fast kan vara fantastisk vacker när hon vill det oxå...

Kommentarer
Postat av: niiinni

åå vilka vackra bilder >< hahaha

2010-03-29 @ 16:53:11
Postat av: Lotta Potta

Var stolt över dina tjejer. Är säker på att de är stolta över dig också. Skrattar gott och igenkännande när jag läser........



Lotta Potta

2010-03-30 @ 14:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0