I BLÖJJBRALLOR PÅ FIKET......

Jorå jag överlevde lååångturen...med nöd och näppe kändes det som ibland kan jag lova.

Efter 2 mil så var mina vattenflaskor slut...?? Och då hade jag 4 kvar. Det var bara att fundera vart jag skulle kunna fylla på nytt. Vägrar att bara åka in på någons gård och ringa på typ...näpp näpp inte min grejj. Till slut så kom jag vinglandes in i Engelsberg och fick syn på ett fik vid vägen......Passade mig utmärkt, tills jag fick syn på att det satt fullt med folk och fikade utanför.....Faaaan oxå, jag fick ju bara lov att stanna och gå in där.

Halvnaken i blöjjbyxor, kortaste toppen i Västmanland och inget mer.....jo föresten, solbrillor.

Skämsfaktor 10 av 10

Dyngsur i svett gled jag förbi alla fint uppklädda turister som satt och fikade i lugn och ro under parasollen, in på fiket och frågade tanten därbakom disken om vatten....Då får du gå ut i boden där ute på gården för härinne har vi inget rinnande vatten......Fick en nyckel och så var det dax att springa igenom turistgänget igen för att komma till boden där det fanns vatten och sen tillbaka med nyckeln igen.....FAN vad piiinsamt. Kan upplysa om att jag behöll solbrillorna på hela tiden....Mest för att se proffsig ut  hahahaha

Pigg som en mört i fenorna...ursäkta benen var jag hela tiden, det var värre med ryggen och röva. När jag hade milen kvar kände jag paniken komma i arslet. Jag stog, jag satt på sne och jag satt längst fram på sadeln och jag satt längst bak.........ja jag tror fan i mej att jag provade alla sitt sätt. Sen stannade jag och pissade, klämde några dextrosol, efter det så blev det bättre.

2,23 tog det ialla fall. Inkusive några stopp. Kul var det oxå fast det var sjukt varmt åt skallen i min lågpris hjälm.

Kina mat i Avesta satt inte helt fel efter denna strapats....

26 grader i sjön är oxå helt ok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0