RÖRMOCKARE HEDBERG RYCKER UT......

Här Torsby är det inte precis semester......

Idag har jag plockat ner julprylarna vid Felice. Det lyste för fullt ifrån stakar och stjärnor när jag kom....Till och med jag har tagit bort julprylarna och jag brukar vara nästan sist i Norberg.....

Min syrra i Älvdalen dampar på morsan som har gran ute med belysningen på.....Efter nyår. Har ni hört nå värre ??? Hon river bort allt vad tomtar och julmys dirr efter tomten ha gått utanför dörren typ....Och sen ska hon gå och hetsa sig på granen som lyser så fint ute på gården vid morsan....hahahaha

Men snart är det ialla fall februari och ha julprylarna framme och belysta känns lite skämmigt. Nu är dom ialla fall i viloläge till nästa jul.....

Sen har vi rensat avlopp...???

Äckelfaktor 10/10 på det jobbet.....Tvärnit i Ninnis badkar och vad gör man då...?? Jo ner på byn och handla kaustiksoda...Fram med en sån där gummimojjäng med skaft som man "jukkar" upp och ner med..sen börjar vi mecka....

Upp kommer kilovis med klägg....Och vi grejjar på med den där mojjängen allt vad vi orkar och vips så är det fixat efter mycket hulkande från oss båda. I med kaustiken och det fräser till så är det fritt fram så att säga...AAAHH härligt.... efter detta sunkgöra vet man att man inte vill bli rörmockare ialla fall....

Mysig promenad på kvällskröken runt Torsby..Hela stan(byn) har öppet till 20.00 i kväll för at det är en stor pris utdelning på torget då, så vi har knallat runt och tittat på allting och konstaterat att alla affärer har gjort jätte fina islyktor med ljus i. Den är så söt denna by, skulle verkligen tänka mig att bo här....

I morrn bär det iväg hem till mörkret igen.....Natt svart att bo i Norberg...Vad händer det där???

Jo jag kom ju på i sista sekund att vi har ju för tusan Port Arthur..Fartfyllt ställe om man vill slåss, supa skallen itu eller titta på trav på storbilds tv....Tänk att jag höll på att glömma det

Over and out for now....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0