SOM EN GÄDDA I FRAGG.....

UjUjUj.....vilket tränings pass på laggen det blev idag....

Vi började lite lätt med att upptäcka att vi hade 0 fäste....Försökte i 500 meter sen gav vi upp och vallade på lite annat kladd...vilket innebar att skidorna högg värre än gamelgäddorna i Fraggen. Men fäste hade vi ialla fall, lika mycket upp som ner om man säger så...

Fast jag tyckte det gick skitbra, frös nått så innehelvete om fingrarna dom första 4 km, men sen fick man upp ångan och likstelheten försvann...

Hasse kämpade på med sina blanka aluminumstavar från Röda Korset och jag trodde han skulle vara arg som ett bi när jag träffade på honom vid bilen efter 1 timme..Men icke, han tyckte till och med att vi skulle ta en vända i morrn oxå....Vad var det som hände ?????????????????????????????????

Nu ska jag bara softa och vänta på mat..Vet inte vad det blir. Hasse tyckte jag skulle behöva ta det lungt efter dagens "hårda" pass, så han skulle grejja med maten. Jag hoppas det blir nått med pasta. För ska vi träna på i detta tempo så kan det behövas kolhydrater till i morrn....mooohahahaha

Fast i morgon blir det väl mer folk än oss ute i spåren så det blir väl ett jävla tjatande på att ropa UR SPÅR......

Någon som jag hopas får ropa UR SPÅR i morrn är min brorson Jimmie som ska åka världscupen i Estland för 1:a gången.......Åh fy fan undrar vad han har för puls på startlinjen då? Det blev en kille sjuk I landslaget så då fick Jimmie hastigt slänga sig på ett plan i dag och flyga ner dit....Snacka dålig uppladdning. Men hård som han är och som alla andra i våran Älvdals släkt är, så tar han det kallt och kör i stavarna i backen och köttar på bara.....

Kan bara önska lycka till Jimpa..Och vill du så så hjälper jag dig gärna med tekniken om det skulle behövas det vet du......

INGEN VÄRLDSCUPS START FÖR DIG GUBBEN.......


MEN DÄREMOT FÖR DIG JIMPA.....


DU HAR FASTERS TAKTER.....KÖR SÅ DET RYKER I MORGON



Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Hm, ja om du ska få ropa ur spår så får ni nog se till att inte ha för mycket fästvalla då.....!!!



Ha en skön helg!



Själv står jag i slalombacken i Smedjebacken både lördag och söndag, slalomtävlingar. Har köpt ett par nya handskar som ser ut som ett par döda marsvin. Barnen gillade dem iaf......urplockat på Intersport.



Lotta Potta den yngre

2010-01-15 @ 22:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0