ÄR DETTA STRAFFET FÖR MINA SYNDER....????

Har jag inte gnällt tidigare på hur jävla kallt det är...så är det nått jag kommer att göra idetta inlägg.....

Hela vägen upp till Åsarna var en enda kamp mot kylan.....Värst var nog alldeles innan vi kom fram då det kröp ner på 32 grader(!).... Och på radion så talades det om att det kanske inte skulle bli någon tävling pga av att alla höll på att frysa arslet av sig på tävlingsplatsen.....Och tamefan är jag inte ett hängarsle mindre nu....Snacka köldchock att kliva ur bilen när vi om fram....HELVETE !!!!

Och jag kan säga att inte fan blev det bättre när vi kom till huset där vi skulle bo....12 grader inne..Helt underbart att inse att man får förmodligen bara får blåskatarr av att bara sitta på toan i 3 sekunder...

Tävlingen ska förmodligen köras ändå i morgon under andra former och bli förflyttad till ett ljumnare ställe...Gött dä.. Alltid lika spännande att hålla å med denna sport.

Nu har vi ätit och gubbsen håller på att valla...själv är jag enda tant som är med så jag håller mig varm med glögg från Sveg....Och tamefaaaan hör och häpna, dom hade till och med extra pris på all glögg+ jul öl.....hahahaha Lotta, hääääääärligt, ibland händer det...Stora muggar med Dufenkroks sitter perfekt under dubbla långfillingar kan jag lova.

Får nog fylla på en temos till i morrn...Det rycktas om att det inte finns någonting att gå i i dit tävlingarna är flyttade....Så det kan bli en straffdag i helvetet to morrow....

Lets Dance i kväll....Är verkligen ingen beundrare utav detta program...Men när man värm sig med diverse flytande så kanske man har lite expert råd att kunna dela med sig åt alla sopor som är med....hehehehe

Dagens tabbe...Lovade att göra änglar i snön om det blir mer än 34 -    

Har nämligen vart ute en gång i Älvdalen när det var 34- och jag tycker det skulle vara sportigt att slå detta köldrekord.....Med att göra en riiiiktig snöängel. Faaan hoppas tempen stannar på 34. Har verkligen ingen lust att krypa ner i snön och fäkta på med armar å ben....

ÅH...FRYYYYYS -30 I SVEG OCH KLOKFAN ÄR BARA HALV 11


SÅ VAR GÄNGET PÅ VÄG....HASSE LIGGER MED SLÄPKÄRRA FRAMFÖR OCH DAMMAR PÅ.....


KÖLDCHOCKEN I VÅRAT HUS....12,5 INNE OCH 28.5 UTE. ALLDELES ÅT HELVE, FAST ÖLEN HÅLLER SIG IALLA FALL KALL PÅ DISKBÄNKEN


SPISEN SOM GUD GLÖMDE....NU GÖR VI SOM PENSIONÄRENA, FULL VÄRME MED LUCKAN ÖPPEN BARA FÖR ATT FÅ LITE GRATIS VÄRME I DENNA IGLO VI BOR I


VÅRAN MYYYSIGA TV HÖRNA(?) ÄVEN HÄR VAR DET NOG ETT TAG SEDAN NÅGON TITTAT I IKEA KATALOGEN.....


VÅRAN SPA AVDELNING.....


LITE LAGOM MYSIGT MED LITE ROTTING MÖBLER, OBSERVERA INGA MJUKA DYNOR HÄR INTE OCH EN HEDENHÖS VÅG MITT I ALLT......SPA PERSONALEN LYSER MED SIN FRÅNVARO KAN JAG UPPLYSA OM


OCH DETTA ÄR VÅRAN SVENSKA VERSION PÅ HUSET SOM GUD GLÖMDE ELLER VARFÖR INTE DRÖMKÅKEN ??


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH SAAAAAKNAAAAA..........

Kommentarer
Postat av: nini

jaa nu sticker vi utomlaands!!!

2010-01-08 @ 19:17:41
Postat av: Lotta Potta

Japp IBLAND HÄNDER DET.......köpte du på dig några glögg???



Hm, ja huset som Gud glömde, kör på med den fina ugnen så kanske temperaturen kan stånka sig upp till 14 grader!!!!!!!



Hoppas att det går bra på tävlingen, du får hoppa och skrika så du håller dig varm.

Fagersta - 22 idag.....lurar på att ta en kort promenad till konsum, kanske skulle gå det är ju rena värmeböljan här om man jämför.....



Ha en skön helg!



Kram



Potta Lotta

2010-01-09 @ 10:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0