EN FLINGA FRÅN FÖRR.....

Hedemora besök i dag för att stenslipa ett gäng skidor..Dock inte mina  ;)

Trevlig prick som äger den sportaffären, slipade skidorna efter stängnings tid eftersom han inte hade tid innan. Det är sevice det....

Våran tvättmaskin vill inte centriufugera, så alla kläder får vridas ur som på gammelfarmors tid....Det vart lite kämpande med några tjock tröjor kan jag erkänna...Och den sista hängde jag in i torkskåpet not urvriden = man kan ha badankor inne i det nu..

En lätt påbörjning av städning här hemma har oxå satts igång....Mor och far kommer ner till helgen och då är det panikstädning som gäller..Morsan är i alla vrår och kollar läget och hon får ofta slag när micron besiktas...Därför skurar jag den EXTRA noga..Den tabben har jag gått på för sista gången, att glömma göra ren glastallriken..Ujujuj vilket snusk brukar hon ojja sig om...Men nu är det slut ojjat, om micron ialla fall. Hon hittar säkerligen nått annat snusk på nått annat stället att klaga på...tro mig

Gundes nya program var hysteriskt roligt när dom åkte bob. Och mitt gamla fling från 80 talet var oxå med....Biffen Oldemark, alias Plexus. Hade en kort..och då menar jag kort romans med den stjärnan för 200 år sedan. Det var på den tiden man höll på med stryrketräning och hängde i Stockholm på tävlingar(som publik) Då träffade man mycket biffigt folk, och jag kommer än i dag i håg hur Avestas Biffar såg ut när jag tog med mig "Plexus" ner på gymmet för lite träning...Helt plötsligt såg dom ut som små taniga idioter med munnarna på vid gavel....Då steg min status där nere vill jag lova. Det jag fick med mig av den romansen var en micro..? Han gjorde nämligen all sin mat i micron...Och en sådan hade inte jag, så fick han lov att köpa en på Domus som det hette på den tiden, och den blev kvar hemma hos mig när han begav sig neröver till Stockholm igen. Hahahha det var tider det....Pump it up




Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Hm, vet hur det är,varför i helvete börjar man städa när "mammainspektörerna" ska komma på besök.......men det går liksom automatiskt, man blir som ett litet barn igen......Egentligen skulle vi skita i det och "grotta till det" lite extra när de kommer på besök........gamla rester i micron och kissprickar ,(det får man när man har pojkar), på toalettstolen.....



Skura på......



Kram



Lotta Potta

2010-02-10 @ 14:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0