EN ENKEL MED KLACKBERG AIR......

Herregud skidturen idag kunde ha slutat på långvården.....

Tokgasade hem från jobbet och riktigt slängde på mig dom där ooootroligt fräcka skidkläderna jag åker i. Jag fick jättefina alldeles egna av ungarna i julklapp.....Men dom är ju för snygga att åka omkring och löka ner tycker jag, så det får bli nått gamlat skit som redan stinker satan....

Man blir sanslöst glad av detta väder och till och med solbrillorna åkte på...= se extra snabb ut

Bäverskinnet var utbytt mot hamsterskinn idag..Alltså inte samma tvärnit som igår, men fan inte mycket bättre.....Hade jag vetat bättre så hade jag inte dragit iväg på en långvända.....Jösses !! vad trött jag var, och arg....!!!!

Fast idag tackar jag gud+Hasse att jag hade nada glid......

Jag brukar kärringbromsa med en fot utanför spåret när det går för fort utför...och det gör det jämt tycker jag. Men idag så kunde man släppa på utför....ingen risk att det gick för fort inte..

Mitt i en backe som jag fick upp hyffsad fart i så får jag se nått som ser ut en vall mitt i...Men vaaa fan hinner jag tänka, det är nog bara lössnö i den och då kör jag rakt igenom........NOT

Om Anja Persson flög 60 meter så kändes det här som 90 meter kan jag lova. Minns att jag tänkte...Jävlar vad ont det här kommer att göra när jag landar.....  Det är då som det ooootroliga händer. Det riktigt bankar till i både mig och skidorna när jag slår i backen, och vinglar med armar och ben värre än väderkvarn...MEN jag blir kvar stående på laggen och susar vidare nerför branten som Ingemar Stenmark skulle ha sagt. När jag väl saktat in så börjar jag skratta hysteriskt för mig själv...hysterisk för att jag klarat mig med blotta förskräckelsen och sååå nöjd att jag stog med inte Anja...Bara det

Undrar vem som körde pistmaskinen idag till dom alldeles nygjorda spåren..?? Nån pryo kanske. En vall på en 40 cm mitt i spåren..eh

Sen fick jag ångest, för när jag drog i väg från Nordansjö var det en farbror som skulle köra samma sträcka som mig. Åh fy fan hoppas han hade samma dåliga glid som mig. Annars får man väl montera ner honom från nån grantopp i Klackberg med en skylift....HUUUU

Nu vet jag vad jag ska satsa på till nästa vinter....Skicross verkar ju vara sporten för mig   mooohahahaha

Nu väntar badkaret..massor av skum, och om jag hade så skulle jag öppnat en skumpa och firat med att jag överlevde denna flygtur..Men här dammar det i baren så det får bli varm oboy på badkarskanten i stället

Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Jag ser dig liksom framför mig......



Hoppas att kroppen är hel idag...



Hm, dags att traska ner till systemet tror jag, det här börjar likna.........alkoholfri glögg och oboy...



Kram



Lilla Lotta Potta

2010-02-25 @ 09:44:36
Postat av: Lotta Potta

Ja, vad är det man säger.......man ska inte kasta sten när man sitter i glashus.........

Kom hem till Fagersta efter en vecka i E-tuna, f-n vad det dammade i mitt vinställ.......bolaget tomorrow.



Trevlig helg.

2010-02-25 @ 18:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0