HUGGET, SÄLEN OCH CLOWNLOOK....

En mil skidor i ösregn, småspik och ett allmänt gnäll...

Vet inte vad det var för ett sorts väder när vi klämde lagg idag...Ena sekunden ösregnade det och i den andra sved det som satan i ansiktet av alla jävla småspikar som kom ner....

Det högg värre i mina skidor än en yxmördare på jakt.....Fick ett sånt där mega hugg, (som jag annars brukar få när jag fiskar) stog fan så nära på öronen, men skicklig som jag är så lyckades jag parera upp det hela så det blev inte att operera ut skidsnokarna från trynet.....

Fast det höll det på att få lov att göras lite senare, då skulle jag göra som Felice....kolla om jag hade snö inne i trugorna, under fart........= För stel och gammal för att utföra saker om man inte står tvärstill. Rätt var det var så låg man som en strandad säl med magen i vädret...Sen måste vi skratta så att man nästan pissar på sig oxå...

När vi var klara så såg det ut som vi åkt skidor och ramlat i en vak....Helt dyngblöta och kolsvarta i halva ansiktet av våra macsaramålade ögonfransar. Inte speciellt hett 

Kan upplysa om att det var bara vi 2 idioter som var ute och gned..jaja men så är vi vältränade och slimmade oxå...hm

Nu väntas det på Janssons Frestele, melodifestival och 3 milen på skidor.....

I morgon vill jag ha skidor som inte gör mig invalid..i och för sig, det finns ju Paralympics

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0