EN AVFETTNING TACK

Samtal i dag på ÖB......2 gubbar i 65-70 års åldern står och tjaffsar vid rea lådorna. Efetrsom jag står och kollar läget i samma lådor så blir jag till att lyssna på deras diskution...

Man måste kunna använda dessa och tvätta skiten av sig med, säger det ena "lort gubben" till den andra(lika lortig)...Och håller upp ett 10 pack med disksvampar med sån där grön rivig ull på ena sidan

Nääää säger den andra, det tror jag inte....

Då fattar den 1:gubben humör dirr .....KAN man visst, det är ju för faaan vanliga badsvampar med lite extra hård svamp på den ena sidan bara......

Men säger den andra..Jag tror det är sådanadär man diskar med....

Diskar??...vadå diskar säger den 1: gubben, finns det olika svampar...???

Då vänder sig gubbe 2 till mig och säger....Här står minsann en "tjej"(man tackar) som vi kan fråga......

Jag får ju faktiskt med risk för att få en utskällning av gubbe 1 hålla med att man diskar typ kastruller med dom där svamparna. Och att det skulle nog svida fint i skinnet och tvätta sig med en sån....

Gubbarna börjar småflina och säger att det skulle nog behövas starkare saker än kastrullsvampar för att få ren dom..Och jag kan bara hålla med för dom var riktiga lortpellar som stank unket....

Eftersom det drogs lite på smilbanden så fick jag lov att säga....Har ni provat avfettning..? inte så rivigt som grönsvamparna men det ger nog ett bättre resultat....och på ett mjukare vis..

Höhöhöhöhö gubb skrattar dom...och sen kollar jag vid kassan eftersom en av dom står bakom mig, om det ligger några disksvampar i korgen. Men dom lyser med sin frånvaro...Säkert så skulle dom till OK och köpa avfettning i stället  ;) 

Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Japp duscha i avfettning så kanske ett och annat kilo rinner med............



Kram



Potta Lotta

2010-02-06 @ 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0