LÖRDAG- SÖNDAG.......

Hemma igen.......Fast det känns snart som om Torsby är mitt hem.

Igår vart det fiske mot Norska gränsen. Jäklar va det nappade, stup i minut alltså. Den ena regnbågen efter den andra vevades upp...så nu kan vi röka några till innan hösten kommer...

På kvällen försökte vi gå ut och "slå" runt på någon pub i Torsby.....Knökfullt överallt, så det var bara att gå hem och ta en kopp kaffe i stället....Fartfyllt.

Var förbi Kopparberg på hemvägen och hälsade på våra superduper trevliga skidåkarvänner The Impolas. Där blev det kaffe med bulle och en massa skidprat. Tillslut fick vi lov att dra oss hemöver.

Just ja i natt var det hålligång hemma hos Ninni......Kl 3 spydde katten tarmarna ur sig = upp och torka.
Kl 4 bankade det på hennes fönster...Fullt med grabbs utanför som ville hälsa på.  Jag  låssades inte höra deras knackande, så då bestämde dom sig för att knalla in.....Poängen var att jag lämnat dörren öppen utifall Ninni skulle komma hem efter en kräftskiva hon vart på....Plötsligt står dom i hallen och visk ropar....Ninni...Niiiiiniiiii, är du vaaaken. Där ligger man i sovrummet och vet inte riktigt vad man ska göra...Äh tänkte jag, dom svimmar om jag kommer upp i morgonrocken omålad och frissan på ända...så jag låg kvar och bad typ till gud att dom inte skulle komma längre in i lägenheten och tamefan hörde inte grabben där uppe mig, för dom knallade ut och stängde dörren tyst och fint.....

Kl 5 knackade det igen...lite försiktigt och fint denna gång, därför tror jag att det var en tjej. Men nu var dörren stängd så det blev inga flera oväntade besök......

ZZZZZZ

I bland känns det som om allt man gör inte har något värde....Att man alltid sliter i motvind. Någongång så ska väl medvinden komma...även till mig

Så var vi på väg..mot Åbo


Tillfixning i hytten....


Cider, ostbollar och bananer


Blåsigt som f-n på vägen hem....


Och regnigt...


Äckelfåglarna som skitit sönder en hel ö + några till som låg bredvid


Dax för regnbågs fiske i Pegatjärn...


Hupp här kommer 1:a.......observera den fina bensträckningen som krävdes för att få iland nappet...=)


På g.....


Så var den i land.....


Det är ju kul att du får komma ut i bland Ninni......Ser ut som om du vore en deltagare i En annan del av Köping......   ;)       observera även den fina fiskeklädseln...tubtopp????


Men att slå ihjäl den var inte det lättaste...Tur att Hasse ryckte in





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0