SPORTFÅNE ELLER BARA DUM....??

Kan man börja plugga vid snart 50 ??

Skulle verkligen vilja göra nått helt annan än röra i grytor eller klippa tånaglar på gråskallar....

Hade jag vart 10 år yngre än jag är nu skulle jag inte tveka en sekund på att plugga till skidtränare på något gymnasium...Extra roligt jobb. Att pajsa runt uppe i klackberg med småttingar som varken kan eller rent av vill hålla på med skidträning är inget för mig. Har alldeles för dåligt tålamod för sådant......

Nästa drömjobb som man kanske kan plugga till är att fixa allt som händer kring ett test center där våra duktiga idrottare i sverige testar sin kondition och styrka mm.mm

Fan vad intresant jag skulle tycka att det var. Är väl skadad  hemmifrån, det här med idrott hängt med ialla år i olika mängd och utformning.....Ett tag så var det verkligen inget sportande, för att återkomma i någon ny form.....Hahahaha värst var nog när jag började spela handboll, det gick inget bra kan jag meddela.....Jag och lagsporter är inte dom bästa kompisarna....Ett tag höll jag på med gympa, så mycket att jag var vigare än en kinesisk elitgymnast....Ormkvinnan det var jag det...Nu är man som en gjutjärnspanna, typ

Här kommer lite sporter jag testat på med olika resultat

Skidor...var aldrig någon stjärna. farsan tyckte jag skulle åka fortare så fick jag bättre priser att välja på
Ta hand om en travhäst......Mocka skit och borsta stallgång på högstadiet var inte heller min grejj
Karate.....Den högst graderade tjejen i klubben(blått) gick hyffsat men hade ont överallt jämt
Airobics....Sååå shyssta slimmade muskler av det. Vart tillfrågad att bli instruktör(!) i tights och benvärmare
Slalom.....Ingen storfavorit, ända tills snowblades kom, då var jag kung i backen helt plötsligt...
Handboll....Varenda träning+match var ett enda dampande från min sida. Alla vart nog glada när jag slutade =)
Ridning.....Mja, 1:a i en A-final satt fint. Annars var jag mest med pållen i skogen. Hann averka 2 st islänningar
Åka raggarbil(!)....ja jävlar det var ös det under några år....Även för min mor som alltid var piss orolig  höhöhö
Promenera.....Det man började med när ungarna var små och man höll på att slå ihjäl dom..faaan vad jag gick  ;)
Styrketräning.....Fanimej den roligaste träningsåren i mitt liv...singel, stark och snygg(?) livet lekte. hehehe
Stepp up....1:a gången jag var med så tävlade jag med instruktören om att göra mest armhävningar(?). Helt ok
Power walking....Det blev det när jag hade en hund som var galen. Sen fortsatte det av bara farten. Skönt
Skidor på gamla dar......Åhhhh ääälskar det, skulle kunna åka 24-7. Skulle vilja ställa upp i nått lopp faktiskt (?)
Löpning på gamla dar.....Åhhh så jävla kul och skönt, men faaan så himla jobbigt. En klar favorit.
MTB Cykling på gamla dar....Åhhh skitsvårt i skogen men oxå en 100 poängare. Riktigt min grejj. Minus för blöjjbyxorna  hahaha.

Jag skulle tro att det fattas en del bravader men det är dom här som först kommer upp i skallen, och det känns som om det räcker bra...Hahahaha jag har nog sett till att retat upp en hel del ledare, aktiva och föräldrar under alla mina år som proffs(?) idrottare

Och jag skulle tro att jag är duktig på det än..   ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0