I ÖSREGN MED TYGSOFFA PÅ SLÄP

Snart får jag nog en hjärtattack eller liknande.....

Hela dagen har gått i 400 knutar. Först svinmycket på jobbet, sen hem för att kasta sig i bilen för att åka till Gäsjö och hämta släpkärra och fräsa vidare till Brovallen utan för Avesta och köpa en soffa jag ringt och bokat på morgonen. Åh den skulle vara jätte fin och köpt från MIO så det var minsann inget skräp sa killen. Och kvitto på 9,500 kr fanns oxå.....

Precis när vi kom fram började det ösregna !!!! Så klart...Fiiint att åka med en tygsoffa på släp i ösregn till Norberg...NOT

Turligt nog hade Hasse slängt i en pressening...PHUUUU

Killen som sålde soffan kom ut och mötte på gården oss med orden.....
-Har ni åkt långt??
-Eh nää bara från Norberg..Hur så??
-Ja soffan var vist inte så fin som jag skröt om i telefon..
-Näha (inte överraskad)
-Jag hade inte sett att det var lite fläckar efter vällingen som tvilingarna slurpat i sig..
- Ok?? Vi går väl in och kollar säger jag

= Pruta ner soffan+fotöljen till 1000 spänn    Riktigt kap och nu ligger allt i tvätten och blir som nytt. Tur att det var avtagbart tyg. Annars var det en värsta maffig och pösig soffa och som sagt var från MIO, så det är dyrt skit vi köpt billigt =)

Väl hemma i Norberg igen..bubba soffor i ösregn och ut till Gäsjö med kärran..

Hem och göra käk, lägga in alla soffprylar i tvätten och göra tårtor till gamla svärmor som fyller 60 i morrn...

Känner att pulsen börjar närma sig tvångströje fart när jag inser att kl är snart 22,00 och jag har inte enns hunnit sitta mer än 3 min när jag åt mat i kväll+ timmen i bilen som det tog att åka och fixa sofforna....sist jag satt var 12.15 när vi hade lunch......

Har jag den där bostavs diagnosen ????

Saker ni nog vet om mig........Jag älskar snuskig/kiss/bajjs humor

Saker ni nog inte vet om mig.......Jag hade Bryan Adams låt "Everything i do i do it for you" i kyrkan när jag gifte mig 7 Augusti 1992.....Skilde mig (!) till "See you in hell" med Metallica 16 Januari 2000

Min kära lilla syster är med i alla tidnigar i Dalarna i dag. Det är vist någon jaktbilaga som följer med....
2 helsidor fick snorungen oxå.....
Ja vad gör man inte för att bli med......Jag kom ihåg när hon gillade jakten på killar istället.....









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0