FLOW.......= HALLELULEA MOMENT

Idag kom jag in i ett flow....För er som inte vet vad flow är så är det ett tillstånd som man alltid vill vara i när man tränar.........Man blir inte trött

Jösses jag sprang min extra jobbiga tur med 6 km bara uppför, högst på toppen brukar skjutsen hem i bil vänta för då är benen som kräm, men idag hade jag ingen så det var bara att fortsätta hemöver i ca 5 km...

Det var då det hände när jag trodde att jag skulle vara helt döööö av all uppförslöpning så var det bara att riktigt kuta hem.....ÅÅH härligt, men nu vet man att det tar ca 3 mån tills nästa

Jag tänkte ha ett litet tema denna vecka om min äldsta dotter som har skämt ut både mig och sig själv så många gånger att jag aldrig blir överrsakad längre över hennes idiotier.....

Dagen före midsommaraftonen för många år sedan kom ungen upphoppande i sängen en morgon och jag tittar yrvaket upp och tänker.....Vad konstig hon ser ut
Tacka fan att ungen såg ut som ett UFO..Hon hade klippt av sig hela luggen inkl en bra bit på sidorna oxå, ända ner i svålen så det fanns inte ett strå att uppbringa.....Jäklar vilket uppvaknande det blev då, Och jösses vad arg jag blev kommer jag ihåg och det värsta var att vi hade tid hos fotografen samma dag = inställt

Någon dag senare ser jag genom fönstet hur våran granne som var helt flintig på skallen endast några fjun på sidorna  kom in på våran gård och sätter sig ner på huk och pratar med Ninni. Jag ser att hon klappar honom fram på huvudet och säger något.....Fan tänker jag undrar vad ungen säger nu då? Törs man gå ut??
Grannen skrattar när jag kommer ut och säger....Vet du vad hon sa?

Har du oxå klippt dig själv???

Saker ni nog vet om mig.....Eftersom jag har alla mina rötter i Älvdalen så förstår jag vartenda ord av Älvdalskan men kan inte tala så där jättebra. Synd för jäklar vad man skulle kunna snacka skit om folk fast dom står bredvid..Moooaahh

Saker ni nog inte vet om mig.......Jag har vunnit finalen i 60 meter i skolmästerskapen på högstadiet. Och jag har blått bälte i karate. Det är bara brunt kvar innan svart. En bland dom roligaste sysselsättningar jag pysslat med. Inte nog att jag var platt som en planka när jag höll på med karaten jag var lika hård oxå. Enda gången som jag har vart vigare än en apa, hade  magrutor och kunde göra flera armhävingar på knogarna än killarna...Tog även 65 i bänkpress(lilla jag) Ibland blir jag sugen att börja igen....

Jag har sett en del svamp pockningar i andras bloggar och tänker naturligtvis vara värst själv...
Eftersom min värld är skidor och många av mina läsare oxå är på den nivån så blir måttstocken därefter

Den till vänster är Hasses största......Den andra är min....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0