STARTMOTOR MED FÖRHINDER.....

Idag skulle min lilla "Gulan" till Lars-Erik Bildoktorn för att få sin nya startmotor......

Tänk om allt kunde gå smärtfritt någon gång......

Var till hedemora och köpte en begagnad på bildemomteringen i går...700 spänn ajajaj i plånboken så här efter Ullared kan jag lova....

Det märkliga var att när jag var där och killen plockade fram motorn som jag skulle ha så tyckte jag att den såg liksom annorkunda ut än den som satt i Gulan....Vet hur den ser ut eftersom jag sprutat kontaktspray där för att se om det skulle hjälpa..om nån undrar hur jag kunde se att den var different.....

Killen bakom disken kollade på mig som om jag vore bakom flötet när jag sa det.....Är du säker på att det är rätt modell ???? det var väl som att fråga bagarn om han kom ihåg att ha i jäst i vetedegen...vad vet jag

Han lovade att det var rätt, så det var bara att åka till bildoktorn idag då........

Det gick 2 timmar så ringde Bildoktorn......

Det är fel startmotor, du måste åka å byta dirr........Eh sa jag i vad då??? Ditt problem sa doktorn, men nu står den nermonterad och du får fixa en så fort du kan.....

Inn till snälla grannen Rogga och se så där Lady och Luffsen bedjande ut...Snäääääälla får jag låna din bil det är panik....Inga problem sa Rogga

Kommer infarande på affären så där lagom uppjagad efter en ganska så snabb körning till Hedemora. Slänger upp den där jävla startmotorn på disken och fräser......Den här jäveln jag köpte igår är ju helt fel och nu står min bil nerplockad på verkstad och jag måste dit nu med en ny för faaan.

Ny kille bakom disken som tur är...

Ok vi tar väl fram en ny då....

Finns ingen av min modell i hela Sverige !!!!!!! Grabben letar hysteriskt i databasen över motorer i hela Sverige....Men icke. Du fär lov att köpa en ny säger han lite tyst.................VAAAAAAAAAAAAAAAAAAA riktigt skriker jag....Vadå ny och va fan kostar en sån ???? Killen kollar och törs nästan inte titta på mig......

2.795 kr

Då börjar Annelie Hedberg att gråta på bildemonteringen i Hedemora......Jag kan ju förfan inte betala så mycket pengar men jag måste ju ha en motor så jag kan köra bilen och till på köpet är den ju redan nerplockad så jag måste få den därifrån......

'Killen tyckte nog så jävla synd om mig så han sa .....Men du, jag ska fixa ett riktigt bra pris åt dig......Det är nog inte så ofta som det faller kunder i gråt på den där affären kanske men jag fick den för....1,500 kr

Ska börja grina på Vero Moda oxå så får vi se om det går att få ner priset på ett par jeans....;)

Kvällens sysselsättning

Löpning med vintertights, mössa och vantar.  brrrrrr
Idol- Jag hejjar på Mariette(rasta bruttan)




DENNA JÄVLA SAK SOM FICK MIG ATT BÖRJA BÖLA PÅ DEMONTERINGEN I HEDEMORA.....GANSKA STORA SKÄMMS POÄNG PÅ DET.   OBS!!!! KOLLA IN PÅSEN...EXPERTEN, HM TILL OCH MED JAG VISTE MER


JULEN ÄR RÄDDAD ÄVEN DETTA ÅR....TÖSERNA BLEV SÅÅÅÅ BESVIKNA PÅ ATT DET INTE FANNS CHOKLADKALDENDRAR PÅ ULLARED. MAMMSINGEN HITTADE PÅ LIDEL 2 PRECIS LIKADANA SÅ NI INTE BLIR AVUNDSJUKA =)   ......DOM VÄNTAR PÅ ER HÄR HEMMA      BEBISPOÄNG PÅ DOM  HEHEHE

Kommentarer
Postat av: felice

tack mamma !

2009-09-30 @ 07:54:06
Postat av: ninn

men fy fan va pinsamt. taack

2009-09-30 @ 15:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0