PLUPPELI PLUPP.....

Idag har jag mest såsat runt igen.....

Tog en lååång frukost lite halv sent och stack ut och sprang vid 12..Riktigt skönt, först fryser man nästan häcken av sig och sen börjar uppknäppningen av ala plagg som går att dra/knäppa upp och funderingen....? Varför i helskotta tog jag mössa???

Fika en sväng med Hellkvisten

Åka till sala och hämta mina vinterdäck som jag prutat ner.....

När jag står på våran mack och tankar så står det en kille/gubbe i typ min ålder och tankar bredvid mig. Jag har aldrig sett denna karl, men han börjar skratta för sig själv hör jag och tittar lite på honom för att se vad han flabbar åt........

ÅT MIG.....!

Ursäkta får han ur sig....Men du ser ut som den där gamla sagofiguren PLUPP...du vet säger han..Du har samma långa sjal och på pricken lika frisyr..fast han har blått och du har rött  hehehehe

Man tackar.....Fast den där plupp är ju ganska så söt... Man hade ju kunnat vara lik pinoccio eller varför inte Barbapappa eller Banarne eller Miss Piggy..Herregud det finns ju hur många fulingar som helst, så Plupp får man väl vara nöjd med om man nu ska likna någon....

Nu ska jag bänka mig för Ensam mamma söker.....Pinsamt, jotack jag vet

En liten smygare så här på slutet.....Nää Patric, jag kollar inte på körslaget(fast Älvdalen är med) Det känns som om att där går gränsen för vad jag tittar på....tyvärr! Skämms tilräckligt för att jag hänger med i IDOL.


LOOK A LIKE = NOT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0