SVAMPORGIE

Regnig seeeg söndag med extra tid för att ha tråkigt.....

Vintertiden är här och då blir det så jävla mörkt tidigt, man måste på med reflexer och pannlampor bara man visar sig ute efter 5 på kvällen.....Ja kanske inte när man ska till Konsum, men när man ska ut och lufta sig lite längre bortanför byn.

Var med och åkte i bil när träningsjökarna skulle åka rullskidor lååångt idag. Kan vara bra om något händer att man finns i närheten. Färden skulle gå runt Ängelsberg, en nätt liten tur på ca 4 mil nästan (därför åkte jag bil).

På Ängelsbergs skogen åkte jag in på en parkeringsficka för att invänta ungarna....Gick ur och knallade runt lite på vägen, fick se en kasse som satt upphängd på ett träd......Och det var nått i !!!!!

Jag blir alltid fylld med skräckblandad förtjusning när jag ser sånt.....Vad kan det vara?? En dö kattunge, en hög med pengar, avhugget huvud, använda blöjjor....ja det kan ju vara vad fan som helst. Jag brukar aldrig våga kolla i sådana påsar, men nu så kunde jag inte låta bli att gå fram till denna Willys påse med dess inehåll......

Tog en pinne och stack ner och drog lite i påsen......VAAA !!! Halv påse med kantareller+ett cigg paket....????

Vem i helskotta plockar en halv påse med svamp, stoppar ner sitt ciggpaket och hänger upp det på ett träd ?????

Hur som helst så tänkte jag....Aha, det kanske finns svamp här i skogen. Gick på i mina Turk Foppa in i den blöta skogen och.......Hamnade i Svamp Bobs land

Jösses vad trattisar.....Här snackar vi heltäckningsmatta av svamp. Och ingen påse eller dyligt att plocka i så det fick bli en fleece plåd från bilen...Klafsade på i mina plast pjukk och fick i hop så man behöver inte plocka mer svamp....ever

Chips o dipp...Ensam mamma söker, Filip och Fredrik och lite glögg....Även denna kväll är räddad

EN PÅSE FULL MED SKRÄCK.....VAD KAN DET VARA I ????


MINA FINA SVAMPPLOCKAR TOFFLOR....= GENOMBLÖT

NU ÄR DET BARA CA 1.5 MIL KVAR....EN CHOKLADKAKA SITTER FINT
OBS!!! HENRIK HAR HASSES BARBIE PJÄXOR PÅ SIG..SÅÅÅ FULA


SKUFFEN FULL......OCH ÄNDÅ LÄMNADES MASSOR


Kommentarer
Postat av: Patrik Persson

jag saknar dig här i tunneln. men kör med dina tjejer det kan dom behöva.jag skojar bara hälsa till dom nu när vi är på deras hemmaplan i veckorna.

2009-10-25 @ 23:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0