KANTARELL DÅREN I FARTEN.....

I dag har jag vart duktig...

Gått med fd svärmors vovve i ösregnet...Men vad gjorde det när man hittar en hel kasse kanateller..Sista november då ska man skotta snö och valla skidor !!!!!

Nu får man sitta vid köksbordet och rensa dessa jävlar igen. Men jag kan inte låta bli och plocka heller så jag ska väl inte klaga. Men bara tanken att sitta i ett julpysslat kök och lyssna på ooooooo helga natt...och rensa svamp är tamefan helt fel !!!!

Betalat alla räkningarna i dag och inser att det blir att äta vitkål...och svamp resten av året. Kanske man ska ta ytterligare en tur i skogen i morrn så att Januari middagen är räddad oxå...

Det suger att försörja 2 ungar på skidgymnasium utan hjälp....Jag tror att alla förstår det, men det finns vissa som hellre njuter för egen del. Synd bara om alla släktingar som får lov att hjälpa till i stället, och för att inte tala om Hasse som betalar och ställer upp på tjejjerna så jag nästan får skämmas ibland.

Säga vad man vill men du är BÄST Hasse, hade inte kunnat fått en bättre "plastfarsa" till gökarna...

Fick ett sug på att baka(ska säkert ha mens) helt plötsligt på kvällskröken.  Det blev mina mummsiga limpor med massor av farinsocker i, riktigt söta och penslade med kaffe..ÅÅÅH inget kan vara godare med en kopp kaffe och bre på Bregott i mängder som smälter så där gott = gå upp 2 kg

Ska till Idre i helgen på tävlingspremiär..Det ska bli så himla skönt att få komma upp och känna på lite vinter + att vara i hetluften igen så att man får vråla åt dom tävlande att sluta slö åka och börja ta i istället  =)

Sen får jag träffa min gamlal mor och far på vägen upp i Älvdalen där vi stannar för lite All Inclusive en natt. Det ska bli roligt, det var så länge sedan jag såg dom så man har lite mamma värk faktiskt..Fast jag är 46

DESSA MED BREGOTT = ELSAS KONDITORI KAN SLÄNGA SIG I VÄGGA

Kommentarer
Postat av: pisi

hasse är den bästa plastisen ever !! ni är underbara som ställer upp så mycket ! puss på er

2009-12-01 @ 07:30:40
Postat av: Lotta Potta

Ja man blir förvåndad över vissa föräldrar ibland.

Men, super med en "plastpappa" som bryr sig, inte alla "plastföräldrar" som gör det, utan fokuserar bara på sina egna och ser "plastbarnet" som en bastard.



Kantareller i november?, vad är det som händer?



Ha en bra dag och hoppas att hosta och huvudvärk börjar ge sig.



Kram



Potta Lotta

2009-12-01 @ 08:12:19
Postat av: Mammamorin

Ja du, vad säger man...tur att dom fick en bra "plastis"!! Värt mycket!



Jisses, trodde kantarelltiden var över.

Så nu blire små kantarellpajer till glöggen då! ;)



Kram på dä!

2009-12-01 @ 17:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0