FLY MEDANS TID ÄR.....!!!!!!

Klockan stog på 8,00 i morse...JÄÄÄÄÄÄSP

Åka till Månkarbo kl 9,00 och hämta Felice.....

Lika mycket tårar som vanligt vid dessa avsked....Men det är bara att ta nya tag, snart är det ett lååångt jullov

Sen var det dax för mer tårar..Från mig den här gången. Mina underbara tjejer ska ner till "sig"i Torsby igen och det är lika jobbigt för mig som när Felice och henrik ska skiljas...BHUUUU     fast det är det ingen som fattar, som Felice säger...

Fast jag måste få klaga lite ialla fall. Ninni tyckte det skulle bli lite seegt att åka"hem" igen.....Det är ju liksom här i Norberg man känner alla så där riktigt bra försvarar hon sig med när jag frågar vad i himelens namn det är som lockar i denna byhåla......

Ja tacka fan att man känner alla här, för det har verkligen inte hänt ett skit på dom 3 åren som hon snart vart borta.....Förrutom att nu är dom flesta så gamla att dom kommer in på puben nu....i spännande Fagersta(!) Och där är det samma mäniskor som var på Unkan(fritidsgården)i Norberg för 3 år sedan....precis. fast nu kan dom åka 1 mil och samlas på det stället och vara lite på lyset oxå....FAAAN så kul.

Meningen med livet är väl ialla fall att våga ta för sig och prova sina vingar.....Skaffa nya erfarenheter, kompisar, lära sig att gå till bank;vårdcentral mm mm helt själv. Fatta egna beslut som kan bli helt fel, men man har ialla fall vågat tagit ett eget beslut.

Själv flyttade jag till Borlänge helt själv för att gå kock skola i 2 år. Jag var knappt hem till Avesta(min hemort)under den tiden. Gud vad folk jag lärde känna och jag ångrar inte en sekund att jag flyttade till Norberg för 20 år sedan, skulle aldrig drömma om att flytta tillbaka till Avesta igen...ever. Men nu känner jag en sådan där rastlös känsla att jag skulle vilja dra vidare till annat folk, annan stad/by och en helt annan miljö........Mora kanske?? 

Min känsla är att kommer man inte från denna by i tid så blir man kvar för gott. Och det är säkert en bra by att bo i om man är mellan 75 och döden eller har småbarn..Men förfan inte när man är i 20 års åldern....

Näää vi tar en stor strips på Myntan..med mellan sås, eller vi sitter i trappan till leksaksaffären och blossar/ölar, eller vi eldar upp något på Campingen, eller sprayar något fränt i tunneln ner till Noren, eller varför inte åka 79 varv runt vägbulorna på Torget..Ja jösses möjligheterna bara väller fram, måste vara omöjligt att välja vad man ska hitta på.

Sporta kan man snart inte göra längre i Norberg för vi har varken dam/herrlag i fotboll, ingen innebandy och handbollen är ett minne blott, åka slalom njaaaaa, skidor njaaaa.

Gå på bio= nej
Handla frididsgrejjor/sport= nej
Gå på pub afton= nej
Ridskola/badhus/ishall = nej
Restaurang som inte är pizza= nej

Men för gudsskull alla ungdomar, ta er härifrån..fort som faaan och lär känna andra mäniskor, för ni vet det finns ju trevligt folk på andra ställen oxå...folk som inte håller reda på om ni släpper en skit bakom OK

Detta blev en uppmaning till många som jag inte hade räknat med när jag började med inlägget...Ursäkta att jag svävade i väg....I morrn ska jag försöka bli mitt vanliga oseriösa jag igen    mooooaaahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0