VILSE I PANNKAKAN......RÄDDAD AV GLASSBILEN

Jaha så var man tillbaka från några dagars frisk luft andning i Älvdalen + några extra kilon av allt fikande som man håller på med där uppe. Det skall fikas hos alla inklusive hos mor och far. Och jäklar om man inte tar något.

Fast det fikat höll jag på att sätta i vrångstrupen igår kväll när jag tog mig en promenix för mig själv. Det hade ösregnat nästan hela dagen så jag kände att jag bara måste ut och få luft...och det fick jag..kan jag lova!!!

Knallade iväg upp emot skogen och följde en väg som jag gått ett fåtal gänger tidigare för ca 7-8 år sedan. Efter ca 5 km så slutade den och gick över till en skoterled som jag hade en liten susning om att om man vek av på en liten stig så hade man ca ½ timmes promenad ner där min syrra bor.

Jag hittade ingen stig kan jag säga och skoterleden började dra iväg åt fel håll liksom så jag hängde med ett igenväxt traktorspår istället som tillslut efter ca½ timmens fäktande i den blöta skogen.......TOG SLUT !!!!

Jag kände att jag vääägrar att gå tillbaka hela vägen så jag drog på en chansning och började gå lite på måfå åt det håll jag trodde var rätt rätt ut i stor skogen. Ni ska veta att i Älvdalen är det inte små dungar utan STORSKOG. Jag kan säga att det var inte så jäkal rätt.....Nästan 2 timmar senare hör jag GLASSBILEN tuta lååångt borta och jag har aldrig blivit så glad över den trudelutten så då började jag gå åt det hållet kom jag ut på en väg som jag kände igen så jag kunde med värkande fötter ta mig hemåt.
Jag trodde jag skulle skita på mig när en stor fågel typ rovpippi flaxade upp mitt framför mig. Jag skrek nästan lika mycket som när det var en stor spindel i tvättkorgen här hemma....

När jag kom hem så var mor min i hysteri nästan och när hon fick höra vart jag gått så flippade hon nästan ur....
Men herregud sa hon, där det vart så mycket BJÖRN på sistonde.
Shit pomfritt tänkte jag och måste väl erkänna att jag hade dom tankarna själv flera gånger under strapatsen men inte riktigt våga släppa fram den. Telefonen höll jag ialla fall i högsta hugg...utifall

Fast vart skulle jag sagt att jag var om olyckan vart framme.......Jo jag är i skogen

Mor kokade varm oboy åt mig och jag kröp in i duschen..lite skammsen

När jag kom hem nu på kvällen vid 20.00 helt slut efter bilkörningen så vart mitt tålamod pressat till gränsen igen......Vi har en katt vid namn RUNE

Rune har vart själv i 2 dagar med massor av mat och tydligen haft övertråkigt. Vårat kattsrälle är till salu ocd han blir billig vill jag lova

idioten har lyckats riva ner vardagsrums gardinerna(!) i 2 fönster samt fått i hela samlingen med plastkassar från mataffärena ca 200 st och dragit runt dom i hela lägenhetan + att 3 blomkrukor med inehåll låg på golvet, fast innehållet låg inte i krukorna längre utan på golvet och det hade vart jätte kul att springa runt med all jord i våran VITA soffa.
 
Städade typ 1 tim
spöade katten typ 20 min (skämt)

Tjohooo för mig idag.......Unnade MIG en jättefin tunika från Indiska(mor betalade)

Buuuu för mig idag.........Stora skavsår på fossingarna (man får vad man förtjänar)


Jepp för någon annan........Ninnis roliga mms jag fick henne av när Olle körde bänkpress och använde henne som stång ( vissa är bra starka  hehehe)

Näpp för.........Alla vägarbeten på vägen hem från Älvdalen....Jag pallar inte att sitta i kö

Mina 3 bebisar och en är till salu VÄLDIGT billigt för tilfället...!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0