EN PUNG PÅ VIFT

Ja jag vet att det inte blev något inlägg igår, men jag hade verkligen häcken full av sysslor....(!)

När det är karneval i Avesta så måste man ju åka över och kolla i vad som händer i min gamla hemby

Det var inte mycket till marknad dom bjöd på. Inte enns isterband fanns det att köpa; bara en massa stånd med sådana där araber med sina kläder.....inte snygga!!!

Kuligaste av allt är springtävlingen som är på kvällen då träffar man jämt en massa gamla Avesta polare sen förr och en och annan skidbekant. Jag träffar alltid en skidmorsa från Ockelbo(?) som är där och hejjar fram sin gubbe som med åren blivit ganska bra faktiskt. 

En helt sjukt rolig episod med denna Ockelbo morsa hände under springloppet i Avesta för några år sedan som hon aldrig glömmer säger hon ...... 

Jag har en bra bekant som är duktig på att springa. Jag och Ockelbo stog och hejjade fram dom tävlande och då mitt i allt hejjande så kommer då min bekant(ganska långt fram i fältet dessutom) Jag riktigt tar i och vrålar...men mitt i hejjeriet så fryser jag till is.......

HAN HAR PUNGEN HÄNGER UTAN FÖR SPRINGBYXORNA !!!!!!!

Såg du? säger Ockelbo
Ja va fan säger jag
Han hade ju pungen utanför säger Ockelbo
Mmger jag, jag såg
Jamen säger Ockelbo....va piinsamt
Mmmm säger jag igen..ganska så piinsamt
Du måste ju ropa åt honom att den hänger där,säger Ockelbo
Hur då? säger jag. Man kan ju liksom inte bara hojta till om sånt, då hör ju alla andra oxå...
Har du rätt i säger Ockelbo...Låt den dingla

Kan medela att det var ett varvningslopp och på nästa varv så var den i tryggt förvar igen...phu!

Jaja så ka det gå när man är med och tittar på springlopp.....man vet aldrig vad som dyker upp....eller ramlar ur
Detta år var det inga pungar eller andra konstiga saker som tittade ut hos någon....synd

Kvällen tillbringades på hemmaplanen med pizza på restaurang Dramaten.....Varför äter jag pizza?? Jag är inte så himla förtjust i det, ändå så smockar man i sig en hel och blir så där äckel fet mätt efteråt så man vill bara spy..blä

Sen cyklade vi runt Ängelsberg 4 mil.....Näerå jag bara skojja

Vi drog vidare till byns enda pub och tog lite läsk för att senare avsluta med en Irish Coffe här hemma med lite trevligt folk jag inte träffat på jättelänge, det var kul.

Hiss igår för mig...Kul att träffa Ockelbo morsan

Dissen i går för mig......Jag blir toksugen att vara med på springlopp...men VA hur skulle det se ut  hahaha en galen idiot som inte fattar att det finns andra som är bättre.....hahahaha  jag suger

Jepp för någon annan idag.......Såg en tjej som hade en långhårig schäfervalp på ca 12 veckor...Åhhh om du viste vilken härlig hund du kommer att få. Världens bästa mysiga ulliga gulliga bebis var det. Sköt om den noga så får du en kompis för livet

Nepp nepp nepp.......I bland blir jag arg.Och ibland blir jag förbannad och jävligt sällan så blir jag oxtokig....Idag pratade jag med en viss person som ALDRIG tamefan ALDRIG kommer att tänka på någon annan än sig själv. Tänk om man bara slapp att ha med honom att göra vad enkelt allt vore...Men så är inte läget tyvärr      ARG   ARG  ARG   = 3 som är jävligt besvikna på dig

HÖÖRU DU FJÄLLMANSKAN !!!! JAG SKA SKRIVA OM DIG, MÅSTE BARA HITTA UPPLÄGGET OCH GÖRA EN RESÖRTCH (FIN STAVNING) 

Här är filmen(hoppas jag) som jag lovat och kom i håg det är INTE jag med kundvagnen.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0