TRIST TRÅKIGT URKASST..NORBERG

 Idag har jag igentligen inte ett skit att skriva om, så det blir nog ett kortfattat referat av dagens händelser.

Jag är duktigt trött på att bo i Norberg och vill inget hellre än att flytta. Men vart flyttar man då??

Mora har jag alltid vart svag för och sportfantast som jag är så vore det nog guldläge att bo där. Men det är lättare sagt än gjort. Gubben har jobb här och ungarna har sina kompisar och skola, men nu i Augusti så har jag ju helt plötsligt inte en unge här hemma......alla gökar flyttar till Torsby, jag vill oxå dit men som jag tidigare skrivit så blir jag kollektivt utfryst från mina kottar då. Mycket står dom ut med, men där är det absolut STOPP.....!!! Hmmmm jag som trodde att mammsingen stog högt på tycka om listan men där sket man en lök minsann.

I morgon kommer alla mäniskor hem till huset igen......
Åhhh jag som haft det så skönt och bara schteeeekt i en hel vecka. Inte plockat upp efter 16 åringen som ALDRIG och då menar jag ALDRIG plockar upp eller undan efter sig och det menas med allt ifrån träningskläder, vanliga kläder, äggskal, stänga och släcka på skithuset (spola gör hon), bädda sängen, plocka undan när vi ätit, jag kan sitta och göra listan 30 meter lång...men vem ååårkar. jag ska... sen, säger hon när man dampar loss

I morrn är man tillbaks på banan igen med andra ord

Fast jag trodde att det skulle flyta fint här hemma när jag var alone.....men då hade jag glömt kattfan !!!!

Puss på mig för att jag........Unnade mig en kebab på Bajram aldeles för mig själv i kväll (efter löpturen haha, svider fint på fläsket)

Smisk på mig för att jag........Sparar SÅ jävla mycket skit på vinden. Var upp och kollade i dag och OPPPS ska jag ha loppis...?? Eller va fan spar jag till igentligen

Puss på någon annan idag....... Tjohooo ny asfalt genom Norberg. Jaa jag vet att jag dissade det igår men vi behöve det så jädrans mycket. Hela bilen håller på att ruska sönder  när man kör genom byn utav alla gropar som varit.

Smisk på dig du........ Du som gjorde inbrott i vårat garage...Du hade väl förfan kunnat tömmt vinden åt mig i stället....idiot!!

Idag bjuder jag på en bild på det nya Svenska stafett landslaget som inte helt otippat fått fina erbjudanden från många håll i skidvärlden. Passa på och studera det vinnande konceptet som skall ha lekstuga med Norskorna nästa vinter......







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0