TILLBAKA TILL RÖTTERNA

Tar mig en tripp till mina rötter på ett par dagar. Jag skall till hembränt, flugfiske och bakåtvända kepsars land...Älvdalen.
Här behöver man inte tänka på att vara så jävla vacker här kan man mest se ut hur som helst.. hahaha!!
Det är en charmig by där tiden liksom stått stilla. Man dricker hembränt ur vita dunkar..och jävlar den som tar mycket groggvirke(är det dyraste liksom)
Man sätter på sig sina gamla mysbrallor som man inte annvänt sedan man var där sist och tröjan man missfärgat i tvätten(händer ofta) och fixa frillan och fejjset är det inte att tala om. Nänä här är det naturliga som gäller. Inget fjoll som plattång och styling inte. Äh på med kepsen bara, fast jag har min åt rätt håll ialla fall, känner att bak och fram är inte riktigt min stajl.

Flugfiske blir det mycket av här och jag får jämt mest..hehe. Fast nu är våra fiskespön stulna så det blir väl till att göra ett metspö på en gamal kvist. Skit kasst att inte folk kan ge FAN i andras saker. Piss oxå

Hembränt har det oxå slunkit ner in och annan måste jag väl erkänna, fast jag är då verkligen ingen som vrålar mest om att få en grogg med lite spääe, som dom säger här.

Midsommar firar vi jämt här ska ta och göra en utförlig beskrivning hur dom brukar gå till lite längr fram i sommar. Ingen lek kan jag påstå........=)

Älvdalskan är för 99% av befolkningen helt obegriplig, men jag har den stora förmånen och förstå rubbet + att jag kan tala ganska mycket själv oxå. När jag var yngre och hade gjort något som inte var så himla populärt hemma hos mor och far min (hände ganska ofta)så skällde alltid mor på mig på Älvdalska och då viste jag att jag gått för långt. Var det istället vanlig "svenska" så var det inte så alvarligt. Skön gräns där som inte mor viste om förrän jag påpekat det på äldre dar.

Bra för mig idag.......Träffa mina föräldrar och syster

Dåligt idag.......Vad var det jag skrev om igår..Norges bidrag sööög. Och vilka går och vinner?????Gissa om jag var irriterad 

Bra för någon annan..........Norge kommer att ha en sån feeet nationaldag i dag

Dåligt för någon annan......Tyckte Malena var kass i går    buuu 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0