MONSTERMACKA PÅ MIN MENY

Idag är mitt tema fika. Åh jag älskar att fika inte hemma hos folk utan på cafe. Det är mysigt att sitta och slö titta på folk och kanske snacka lite skit med någon kompis. Jag är inte någon kaffebrödsälskare men däremot  så sitter en latte fint och helst ska den ha smak(om man har råd) Är man ute efter den perfekta latten så måste man ta sig till ett Waynes coffe hak, där har dom latten man kan dö för och då är det inte bara för att den är så god utan jävulskt dyr oxå. ska man slurpa i sig en sådan måste man ta sig till Hedemora(raggarstan) där ligger närmaste stället för oss.

idag har jag vart med min fika kompis Hellqvist och fikat i Norberg, inte på Elsas det har vi inte råd med utan vi brukar gå några 100 meter till då hamnar man på Cafe Kaka.
När vi kommer in så nästan tränger jag mig före Hellqvist och ser en ensam jätte och då menar jag JÄTTE macka med massor av klegg ligga alldeles för sig själv i montern och ropa -----TA MIG !!! Och innan jag hinner riktigt fatta det själv så sitter jag med denna enorma macka framför mig. Fan är du md barn? frågar Hellqvist mig... Näää säger jag med majonäsen rinnande utför hakan, bara lite sugen på nått kladdigt. Efter halva är jag enormt proppmätt men har ändå lite svårt att släppa detta monster......Du kan få en påse(!) fatta hur stor den är när man måste ha en påse, ta hem den säger ägaren Linda så kan du ju äta resten i morrn.  HA!! i morrn jag har redan gluffsat i mig den om ni vill veta. Med min påse i näven vandrade jag hemåt undrandes....Är jag med barn?? Eller vad fan hände????
Och latten som jag skulle dit för att dricka glömdes helt bort i denna orgie av majonäs och skinka.

Dagens gymnastik blev att i nästan döende tempo  för 1:a gången i år ta sig runt XC banan i som vi hade här på mountainbike SM förra sommaren. Jag cyklade inte, det känns som om där går gränsen. Men ett tappert försök i att kuta runt den är bara det en bragd. Ja jävlar jag fick nog några från orienteringsklubben att tro det var viktväktarna som hade förlagt sin träning i Klackberg i kväll....
Man ska liksom uppför hela liftbacken(slalom) och det är på slutklämmen av banan så då har man mjölksyra värre än en omjölkad ko i benen vill jag lova. Och jag var så slut att jag måste börja låta(blir bättre då, prova själv) och för dom som kutat med mig vet ju hur det låter, inkl några polska bärplockare jag skrämde skiten ur i höstas. Mitt i backen började mina läten och då ser jag  några människor (orienterare)stå inne i skogen och STIRRA på mig med sina kompasser. Fy det var riktigt piiinsamt. Och det värsta är jag vägrar att börja gå när det finns publik, så det var ju bara att täppa till kakhålet och fortsätta upp på toppen av backen..lite tystare. Jäävlar vad det söööög i benen, men jag sprang alla fall ända upp..tjohooo!!

Idag kramar jag mig själv för att......Jag fått dom 2 bästa döttrarna man kunna önska sig. Puss på er jag älskar er bägge.<3

Jag spyr på mig själv för att......Jag tvättat sönder Felices nya dyra vita kofta i ull, max 30 grader(hur skulle jag veta det)

Andra jag vill krama idag...Personalen på Swebank här i Norberg. Ni måste tro att jag är utvecklingsstörd fast ni är så trevliga  att ni aldrig visar det, fast jag hör hur ni viskar när jag går ut. ... hihihi

Andra folk jag vill kräkas på är......Pappor som skiter i sina ungar och beklagar sig att fattigdommen är så nära att det måste ätas nudlar till  middag varje dag. Men det är klart ska man ha råd att glida runt i en pubis bil så får man väl leva på nudlar..finns ju ett antal smaker att förlusta sig på. Tänk att aldrig få bli kallad morfar ett av dom finaste ord som finns. Känn på det du!!! Jag tänker ialla fall bli en värsta bästa mormor så det så...hoppas det dröjjer bara =)

Min tvättdag blev så här...pennan och tändaren får väl utgöra hur liten den jäkla tröjfan blev. Den skulle sitta gjuten på en 3 åring. Klantarsle








Kommentarer
Postat av: Ninnnnnni

Så du fick till bilden. saknar dej sonja ! =D

2009-05-14 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0