MIDDAG SOM EN PENSIONÄR

Jepp idag smaskade vi i oss dom berömda isterbanden jag nämt i en tidigare version. Det blev verkligen en riktig pensionärs måltid med dillstuvad potatis till. Jag måste till på köpet erkänna att det var mummsigt så att flytta till hemmet om några år ska man nog stå ut med åtminstonde när man tänker på maten som kommer att serveras.

Jag måste få flabba lite åt ett inlägg jag fått...yeahhh Patrik din gamle Nässjöbo det är klart gubben skall börja blogga. Skit i å valla skidor, fixa med skjuts till träningen och hjälpa till med läxor...Gör som jag Blogga istället !!!

Dagen har vart händelserik på både det ena och andra..mest på det andra, och det innebär städning av kök med ett gardin byte i fönsterna...åååhh vad det suger att byta gardiner det blir så himla mycket annat som inte passar in då helt plötsligt. Mattfan var ju i helt fel färg och jag som inte hunnit tvätta den som passar bättre..men då busade jag till det och la den upp och ner då ser man ju inte att den skulle behöva en vända i tvättstugan. Det bor en  trollkarl i mig  hahaha.

Karlkvist var hit med en ny styrtapp till min mtb....Skööönt nu slipper jag ligga som en jävla räka på ramen och få mer ont i kroppen än vad jag redan har. Ska nog ta en provtur i skogen i morrn och se hur det funkar.

Vädret blev så bra på kvällskröken att jag tog tag i min A1 träning...hehehe, långpass i pensionärstempo passasr ju kalas efter middagen som gick i samma tema. Det vart inte så länge som jag velat 80 min sedan tog min ork och motivation slut. Lättare att fixa ett sånt pass med sällskap..synd att inte yngste göken pallar änn..hihi..

Tänkte köra med lite toppning och doppning eller hiss och diss eller vad man nu vill framöver. i första hand med mig själv, naturligtvis eftersom jag är bäst men oxå med händelser som förgyllt dagen för mig och andra. Vi mjukstartar lite försiktigt idag så får vi se vart det bär hän framöver

Jag hissar mig själv idag för att.......Jag tog med egen plaskasse när jag handlade(pensionärs varning)

Jag dissar mig själv idag för att.......Jag böt gardiner utan att tvätta fönstren (icke en pensionärsvarning)

Jag hissar någon annan idag för att...... Vill igentligen skriva Ninni för att hon pressade sig till bättre golden 3 än vad hon haft men sorry Ninni du får stå åt sidan för din bäste vän här i Norberg för att jag fick ett glatt mess från henne idag att hon fixat sin 1:a trihatlon.. 1,5 km simmning  5 mil cykling och 1 mil löpning...Fy fan vad stolt jag är över dig ostkroks Anna. Lycka till med matten i morrn

Jag dissar någon annan idag för att..... Då måste jag tyvärr blanda in familjen igen, men dagens diss går till den yngre förmågan jag har härhemma för att hon kommer hem och luktar så mycket svett att jag tror att dom infört skolaga igen. Snacka lööökig.

Kul bild för att muntra upp alla flickor med och ev få en del grabbs att bli lite avis

Kommentarer
Postat av: aanna

shit vilken ära alltså, vad glad jag blir :) taaack! matten gick kanoners tror jag! :)

2009-05-12 @ 13:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0