JAG ÄR KUNG I PARKERINGSHUSET...

I bland händer det saker som gör att man känner sig som en kung, fast man har en Opel....

Det börjar med att det blir lite småpanik att hinna ner till Lasarettet i Västerås så jag får ta vägen över Skultuna..där finns inga kameror men det är desto krokigare väg så man gasar med kurvtagningar som nästan man inte trodde man kunde göra!!! Fast vi kom ner utan fortkörningböter och bilen var hel. Sen fick riktigt kuta upp till avdelningen eftersom det naturligtvis inte fanns någon parkering på 1 mils avstånd.
Hjärtundersökningen gick bra och vi styrde kosan mot centrum för några timmars shopping. Parkerar oftast i Punkt på parkeringshuset och där kan det oxå vara knepigt att få till en bra plats...och det innebär nära hissarna.
Jag tog en blåchansning och körde in dirr på 1:a avfarten fast det var bilar framför som oxå skulle dit så kände jag på mig att NU kommer jag att hitta guld platsen. Vart idiot förklarad av Felice som bara stöööna bredvid med orden...Faaaan vad skulle du in här och göra vi kommer att få gå aslångt.
MEN då händer det som man bara läser om i bibeln(har jag aldrig läst) en uppståndelse!!!! Ja tammefan är det inte en sådan..en uppståndelse. DÄR på 1:plats närmast hissen så väntar värsta platsen bara på oss...jajamen, bara på oss.

Lyssnade på radion när vi åkte hem. Dom hade någon slags undersökning om tjockisar skulle få betala mer för kläder än spinkisar. Dom menade på att det gick åt mer tyg åt tjockisarna kläder och då skulle dom minsann få pynta upp mer. Hahaha fy fan vilka roliga mäniskor som ringde in och gav sin åsikt, roligast var en kärring som ringde in och tyckte att det var åt helvete att dom skulle betala mer för dom gjorde ju redan av med så mycket pengar på mat....fyndigt där hehe!!

Jag hissar mig i dag för att......Min härliga pensionärs Opel gick igenom besiktningen utan anmärkning..phuuu!!!

Jag dissar mig idag för att....... Jag inte köpte den där jättesnygga vita tunikan på Gina Tricot....(tyckte den verkade genomskinlig, har aldrig hindrat mig förr,hm???)

Dissar någon annan idag......Västerås lasarett som inte har en förbannad parkering när man behöver det

Hissar annan gök.....Jag skämms men jag måste....vi gick vidare i melodifestivalen(vem hade trott det)

Nu ska jag tillbringa en timme med Grannfejden, helt sjukt kul att se alla dårar som inte har ett unns vett innaför pannbenet. Jag hade själv en idiot som granne när jag bodde i Avesta(för 70 år sen) som var helt psyko. När jag flyttade hällde jag ut spad från en surströmmings burk i hans postlåda, rakt ner på gubbens hallgolv ...hahaha. ÅÅÅÅHHH det var så jävla gött.

För den som orkar så har jag en kul fjolllåt att lyssna på. Orginalet är en av mina favoritlåtar att gråta ut till.





Kommentarer
Postat av: din favorit dotter

mamma... bara torsby folk får säga GÖTT >< haha

2009-05-13 @ 19:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0