NÄÄÄÄÄ JAG KAN INTE....SKA PLOCKA ÄPPLEN..!

Idag fick man nästan sätta på sig långkallingarna igen...Fasiken va kallt det blev helt plötsligt. Man vet varken ut eller in hur man ska klä sig. Det fick bli långbrallor.

Satt och knåpade med Annas inlägg ett tag och kollade runt lite bland bilar på blocket...ingen kul idag....jo förresten, det var en sööööt svart Ford KA i västerås. Finns den kvar på fredag när vi ska dit så ska jag fasiken åka och titta på den....Sen får Ninni säga vad hon vill...så det så !!  Det är ju mamma som pyntar upp slantarna så då får hon vara glad att få skjutsa sin lilla rumpa i något...

Idag har JAG städat ur mina skidkläder ur träningsskåpet......Började kännas att dom var lite off season. Så nu är det nästan tomt, det ligger några fula noppriga underställtröjor som jag brukar kuta i från Ullared (inget craft för mig inte) och några tights som inte matchar för 5 öre, det är min outfit ute i skogen. Fast jag är snabb i dom..ingen tvekan om det   haha...

Tog en cykeltur på kvällskröken med dubbla kläder.....långa tights+cykelbralla med blöjja och en sådan där nopprig ullaredare från 80 talet (underställströja)med cykeltröja uppepå...Nu vore det väl fan om jag skulle frysa !!!

5 km senare känner jag inte mina tår......Dom var röda som skållade grisar när jag äntligen kom hem. Typiskt mig att glömma att sätta på storsockorna när det är sviners kallt ute...

I bland undrar jag vad som snurrar runt uppe i en viss persons hjärna ??? Jag kan tyvärrr aldrig sluta att bli rådlös över hur illa man kan behandla sitt eget kött och blod..När man tror att det inte går att hitta fler konstiga ursäkter så ramlar det alltid in nya.....Ta dig en riktig funderare på hur du behandlar en del närstående. Du vet, saker du gjort och gör kommer aldrig att glömmas bort...aldrig aldrig !!!!

Tjohooo idag för mig var att......Det faktiskt INTE började regna när jag var ute på hojjen..Ibland händer det

Åt skogen idag för mig.....Min jävla runk (ursäkta uttrycket) mobil har lagt av...Dom skulle skicka ett nytt sim kort om en vecka.....VAAAAA EN HEL FUCKING VECKA UTAN NAPP..HUR SKA DET GÅ ?????

Tjohoooo för någon annan......Anna Ida Fjällman som äntligen kan sova gott efter att fått sitt inlägg.....och du Anna, jag kommer den 5 istället   hahaha

Åt skogen för någon annan.........Det finns ursäkter och så finns det mindre bra ursäkter och så finns det sådana man inte trodde fanns.....typ    Nää jag kan inte för jag ska plocka äpplen eller nää det går inte för det är så fint väder eller nääää jag ska sova på hotell eller nääää jag har inga pengar  eller nääää jag har jobbat så det går inte eller nääää jag är sjuk eller näääää jag glömde bort eller nääää det var planerat sedan länge eller nääää jag har inte min kalender så jag kan inte kolla eller nääää ni är för gamla eller näääää ni hör aldrig av er eller näääää jag är barnvakt eller .......nääää ni får inte plats eller.........Jag kan hålla på tills i morrn men vem orkar    

En liten nunne historia att sluta detta med så det blir lite kuligare ialla fall....




En nunna ringer gynekologen, hon vill komma och bli undersökt för när hon kissar ramlar det ut frimärken! Gynekologen skrattar till och undrar om det är ett skämt...
- Jag är nunna, jag skämtar aldrig, svara hon.
Hon får en tid för en undersökning och efter en stund förklarar doktorn att:
- Det är inte frimärken som ramlar ut. Det är en massa små lappar som det står Chiquita på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0