PÅ MED LÅNGFILLINGARNA

Men vad är detta för väder igentligen....? igår lyckades jag städa ur mina vinter kläder. Der var bara att ta fram långfillingarna igen....VAD KASST !!!

Fick nästan skrapa bilrutorna i morse (?) ......DET ÄR JU FÖR TUSAN JUNI.....        FATTA !!!!

Jag har klippt av mig allt hår idag och färgat det nästan kolsvart....Haha jag ser ut som en äkta Turkiska, men jag var SÅ jäkla trött på mitt pruppbruna hår så nu fick det lov att hända något alltså....

Jag klippte av massor....eller jag kom på att jag tappat så mycket hår så massor var väl att överdriva, men det vart ialla fall mycket kortare och mycket svartare och mycket mer fräs i det hela. jag kände mig lite PRO i det andra så nu fick det till att bli en ändring......Om det var bra???  Tja allt klär ju en skönhet som bekant....

Man känner sig alltid lite töntig när man kommer dirr från frissan. Man vill hem och riva runt i skallen själv så att det blir som man själv vill ha det. Präktigt fönat och plattat är defenitivt inte min stajl.

Eftersom det har vart drivis och 15 minus ute idag så har jag för 1:a gången på säkert 3 år tittat på tv på eftermiddagen. Jag är inte den som tittar på tv så där jätte mycket inte enns på kvällarna, men idag så vägrade jag att gå ut så då chillade jag framför tv:n en stund. Bara massa konstiga repriser på dryga serier visades det. Så efter en timme tröttnade jag och gick på våran sportaffär och köpte ett kastspö med rulle i stället.....Åh jag vill till Älvdalen och fiska harr...så kul och gott med.

Skulle köpa nya springskor oxå men dom hittade inte vänsterskon...Näha sa jag då tar jag väl en storlek mindre så kan Felice ta dom (det var 70% på priset i hela affären) men dom hittade inte den heller....? Så då gav jag upp. Vi får väl springa barfota i sommar ..

Oxfile för mig idag.......Skitkul att träffa min gamla polare Totta idag, det var evigheter sedan vi snackade...kuligt

Surströmming för mig idag........Klättrar på väggarna när det är sådant här väder..Tar mig inte för med något..BAKA, STÄDA, SY eller gör vad fan som helst men jag kan bara inte ta mig för med något.....Helt värdelöst

Plankstek för någon annan idag..........Alla 9:or i Norberg som är till Stockholm i detta väder, men dom verkar ha haft kul ialla fall och det är väl bra.

Blodpudding för någon annan........Var har ni gjort av alla vänster skor på sportaffären ??? Är det någon som käkar dom till lunch ?


En finne går till doktorn.
- Doktorn, jak e så jävla trött jämt. Sener mej utmattad varje dak.
- Beskriv en dag så ska vi se vad vi kan göra, svarar doktorn.
- Vaknar klockan suu och nullar särringen. Äter frukost och nullar särringen. Åker till joppet och joppar. Åker hem på lunchrasten och nullar särringen. Joppar, åker hem, nullar särringen, äter mittak, nullar särringen, tittar tefe, lägger mig o nullar särringen tre gånger.
Doktorn småler och säger:
- Du kanske själv har nån ide om varför du är så trött på dagarna?
- Jak vet inte, doktorn. Tanse det kan pero på allt småronkande på joppet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0