EN RIKTIG SEEEG DAG

 Idag har det vart en sådan där riktigt seg dag som kommer då och då.......

Varmt och skönt förstås med helt segt. Var och handlade jäst och prylar och tänkte baka limpa, men med 89 grader i köket innan jag enns hunnit sätta på ugnen så la jag ner det. Det får bli bakning en annan dag i stället

Ååååå min goda sirapslimpa med massor av sirap och farinsocker......mmmm vad gött ljummen med smör......

Nähä vad göra i stället????  Jo jag kom på att jag har ju inget i blomlådaorna på ballkongen, så då kutade jag upp på blomsteraffären här på byn......inget att ha.....nähä

Hem och laga käk istället och ringde på några andra bilar. Nu törs man ju knapt åka längre ån till Fagersta för tusan, så jag har ringt på 2 st med 3 mils avstånd..Sålda   jaha

Har fått tag på en Corsa 7 mil härifrån men det var liksom en sådan där.....Bästa priset brorsan hudfärg på han som hade den, inte för att jag bryr mig...men men, jag ska kolla upp den i morgon på bilregistret(det gör jag med alla jag ringer på som är intresanta)

Avslutade min oerhört sega dag med första vändan runt Håberget för i år......Men fy fan vad jobbig håbergsbacken är och inte blev det bättre av att det var snor hett ute. Det enda positiva var att det var ormfritt i alla fall.

Fränt för mig idag var......Att jag kunde mer om kamremsbyte än killen jag ringde till om en Opel...  hahaha   jag ägde !!

Ofränt för mig idag var......Min jäkla ormfobi gör att jag måste kuta sent (så dom har gått och lagt sig) och på vägar......skogsstigar är inte att tala om...HUUUUUU

Fränt för någon annan idag var......Alla asfaltsarbetare utanför vårat hus....Snacka bränna dom ligger inne med......Avuuuundsjuuuuuuk

Ofränt för någon annan.....Våran vaktmästare typ 76 år som är mer nära döden än någon annan jag kan komma på. Han fick lov att sitta och vila typ 39 gånger när han klippte våran lilla plätt idag. Jag står beredd med 1:a hjälpen väskan varje gång han är här.....Herregud farbror säg ifrån dig jobbet innan det går över styr.......

När jag sprang i kväll så lyssnade jag i min JULA radio..ingen ipod för mig inte..hahaha    och då spelade dom den här ofantligt fina biten med Robin Bengtsson    ÅÅÅÅÅÅh om jag ändå hade vart 17 år då hade jag snott honom innför ögonen på er alla.......så det så !!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0