ÅHHH JAG VILL GIFTA MIG......

Idag har vi vart till Västerås och hämtat Felices balkläning. När man kommer in i denna affär eller vad man ska kalla det för så blir man nästan tokig. Där hänger dom mest otroliga brudklänningar man kan tänka sig på rad, den ena vackrare än den andra. Och när man tror att man har hittat den vackraste så hittar man en ny. Jösses om man fick stå brud nu vilket utbud man skulle ha att välja på.

Jag kom ihåg när jag skulle gifta mig för 100 år sedan. Jag viste precis hur min brudklänning skulle se ut. Det var bara det att den gick inte att uppbringa i hela Sverige. Jag åkte som en idiot på alla uthyrningsfirmor och letade men icke...
Paniken var nära kan jag lova. Tillslut så kom jag till en liten syverkstad i Avesta och den underbara mäniskan skulle sy upp den speciellt för mig, bara jag fixade tyg.

Tyget inköptes och jag vet inte hur många gånger jag var till denna stackars mäniska och provade och provade och provade......Tillslut var den klar och jag var sååååå himla nöjd.

Dagen kom då jag skulle hämta den hos sömerskan....Det var bara det att jag lyckats bli med barn(felice) under tiden hon sydde min gräddbakelse och jag spydde konstant i 2 månader så när tiden var inne för mitt fantastiska bröllop och jag skulle hämta min klänning så hade jag gått ner 5 kilo så den satt SÅÅÅÅÅ illa. Sömerskan fick panik (jag med) Det var bara att sprätta upp och sy in den en halvmeter typ. Men det var bra till slut men jag fick inte behålla klänningen för något mer jävligt att sy än denna skapelse hade hon aldrig gjort    hahaha. Hon tänkte aldrig göra om det så hon behöll den och skulle hyra ut den igen om det kom ytterligare en idiot som ville ha en så komplicerad klänning.

Skulle jag gifta mig idag så skulle min klänning se helt annorluna ut....Det kan jag lova

Och den jag skulle gifta mig med skulle oxå verkligen vara helt annorlunda.

Vilket kul jobb dessas underbara tjejjer har som jobbar på sådana här ställen, bara glädje och förväntningar hos dom som kommer in på besök. Tjuvlyssnade på  när en tjock tjejj var där och ville hyra en klänning som såg ut på ett vist vis.  Uthyreskan som är proffs på att se var kunden passar i , försökte hela tisen styra in på en annan modell men tjockisen var envis som en gris på vad hon skulle ha. VAD tröttsamt hennes jobb måste vara just då tänkte jag.....

Insåg samtidigt att detta jobb inte skulle passa mig för jag skulle inte kunna hålla munnen om en sådan situation skulle uppkomma......MEN HERREGUD DIN PROPPMÄTTA TJOCKIS DU SER UT SOM EN ÖVERGÖDD FLODHÄST I DEN MODELLEN....TA DEN HÄR DÅ SER DU BARA UT SOM EN ÖVERGÖDD GRIS.....NÄÄÄÄÄ INGET JOBB FÖR MIG, ALLDELES FÖR OTÅLIG OCH ÄRLIG ÄR JAG.

Fast alla blir fina i sina klänningar måste jag samtidigt säga..Tjocka som smala, fina som fula..så är det!!

Jepp i dag för mig......Hääärligt att slippa åka ner till Västerås och hämta klänningen på måndag. Vi fick ta med underverket hem i dag...tjoooo hooo

Näpp idag för mig........Jag blir tokig av alla snygga klänningar som finns men ingen att gifta sig med, kan inte heller förresten har gått ur svenska kyrkan. Då får det bli ute på gården här vid OK....Faan vad romantiskt !!

Yes för någon annan .......Sååå super trevlig peronal på Ruts högtisdkläder. Jätte mycket plus till er +++++++

Nooo för någon annan........Vädret, vädret, vädret    fan vad jag fryser hela tiden   brrrrrr


Hittade ett kul klipp där folket får veta vad dom går för.....hahaha vilket dåre, känner nästan igen mig själv där


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0