VÄRMLANDSÖRING PÅ KROKEN.....NÄPP

Idag har det fiskats det i någon älv som låg halv vägs in i Norge......Nada napp

Fast korven var god när vi äntligen fick fyr på brasan....och kaffet ännu godare.

Vi lyckades kasta bort nästan alla flugtafsar, dom fasnade överallt...på andra sidan älven, i botten och uppe i något träd, så tillslut hade vi bara mask kvar och det ville vi inte hålla på att pilla med. Så då åkte vi hem.

Vi slappar mest runt här nere och är trötta som om vi skulle vara på höghöjds träning, vet inte vad det är i luften som man blir så förbajjat trött av. Men bara tanken på att springa får mig att nästan gäspa käkarna ur led....Idag tog jag en pensionärs promenad på hårda 5:an här nere....Har aldrig hänt, men jag bara kände att det var tooo much att byta om och kuta......

Jag träffade en skidpappa här nere som tydligen följer mina strapatser på bloggen...hahaha kul att en gubbe(!) kollar in den och har järn koll på våra katter och bilköp hahahahaha.....kör hårt Patrik och gör en egen som jag får läsa och flina åt vettja.....!!!!

Nu ska jag vika ner mig för i morrn är en annan dag som en bekant sa till mig när jag ville att vi skulle dra några cider i vintras....
Det var inte att tänka på för henne inte..Det var ju faktiskt skidtävling vi var på och där skulle man tydligen inte dricka en lördag kväll....Nänä det var ju en dag i morgon oxå...jävla tönt !!!!

Kanon idag för mig.........Tjohooo hittade en dator som fungerar i huset vi lånar....ALLA ropade tjohoooo förresten

Kalkon för mig idag.......Dax att prata pension snart.....jösses vad trött och seg man är då

Hett idag för någon annan.....En tant på +75(det är sant) sprang förbi mig på hårda 5:an med såååå snärtiga steg att jag trodde jag var onykter nästan.....Vart ruggigt impad. så vill jag oxå bli

Ut i kylan för någon annan..........Värmlands älvarna suger att fiska i......På tisdag blir det att fiska i en sjöusling där man är garanterad att få fisk (nästan) Men det suger nästan ännu mer att göra det, det är liksom ingen sport att fiska på sådana ställen heller........Jaja vad göra ??

Har fina bilder från våran mindre lyckade fisketur, men ingen sladd att föra över dom med så det får bli ett senare project. I morrn SKA jag kuta om jag så måste sova mot ett träd någonstans efter vägen, så ska dojjorna på.....så det så

Nati natti


..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0