ETT DYK PÅ FRAGGVÄGEN

I kväll ska jag inte ha ett dystert inlägg har jag bestämt......

Fast ibland är det skönt att ösa ur sig..och det rejält !!!!!  Alltid skönare efteråt

Dagen har vart lugn och skön med fika på byn med Hellkvisten, det blev en kulglass med rom russin....mmmm gott

Suttit i trädgården och gjort min granne Rogga avunsjuk på vårt nya dasslock som kom från Ellos idag. Det var riktigt kunligt och man kommer att sitta som en prins på ringen....Hahaha och Rogga vart så impad av mitt reainköp att han oxå skulle beställa ett......Tänk er en karl som ska beställa för första gången på Ellos, dom fattar ju inte att det är frakt och postförskott är sådant som tillkomer på priset + att man måste ha kundnr.....Fast det får han väl upptäcka själv när han väl har kommit fram i telefon kön...hehe

Det var så jädrans när att jag grinade idag oxå...Fast inte av ilska och nästintill galenskap......utan av att jag cyklade omkull så innihelskotta på Fraggvägen....

Det var så skön på kvällningen att jag plockade ut hojjen...En sväng runt Fragg och Gäsjö och hem, en lagom tur på ca 1½ timme skulle sitta fint. Det var bara det att dom hade ÖST på hur mycket jävla makadam eller vad det heter den där fyllningen som dom stjälper ut på hela vägen för att fylla igen alla hål. Det var så hela vägen från Hinsebo och vidare genom hela Fragg osv. Fick ett tvärkast på mtb:n när jag skulle parera en bumling till sten som låg mitt i vägen. Hjulet ställde sig på tvären och det vart totalt tvärstopp....

Jag flög över styret med fötterna fortfarande kvar i clipsen. Dunkade i hela högra sidan + att jag för första gången cyklade utan handskar och då måste man naturligtvis skrapa upp händerna oxå. Armbågen såg ut som om jag hade fått åderbrock..Men det var fullt med stenar inannför huden som löpte på rad så det såg precis ut som jag hade ett rejält tantbrock.......fast på armbågen.

Det gjorde sååååå ont att jag inte vågade titta på hur illa det blev först......Det rann blod i händerna och jag var livrädd att något blivit brutet, men inte då. Kärringen åkte in till gamla svärföräldrarna i Gäsjö och fick hjälp med att göra rent och plocka sten, sen fortsatte jag hemåt..får se om jag kommer ur sängen i morrn

Och jag som ska på melodikryzz i Klackberg !!!!!!!

Nu har vi precis skovlat i oss krubb från Myntan.....mos, strips och kebabsås brevid blev min middag. Korv är inget för mig och inte något annat i köttväg heller. Är inte så impad av korvkioskmat så det får bli sånadära konstiga beställningar för mig.....

Lyckos mig idag för att........Jag sålde Ninnis jordgubbe och tjänade en slant. Ut på biljakt igen med andra ord...Fortsättning följer i det ämnet    hahahaha

Inget flyt för mig idag.........Det är tydligen meningen att jag SKA hålla på med boule eller annan likvärdig sport...innan jag går i bitar

Hiss idag för någon annan.........Alla ni som läste min blogg igår.....och det var ganska många. Alla ni har nog fått er en tankeställare hoppas jag...

Diss för någon annan idag.........Sen finns det sådana som fattar noll

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att jag får ur min stela kropp ur sängen i morgon......Så jag kan montera mitt nya faaantastiska toa lock...Medelar senare hur skönt på en skala det var att sitta på...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0