INGEN MANDEL I GRÖTEN...PHU

Sitter och klappar mig på magen efter en grötmiddag med skinka, sill och sylta.....I Älvdalen

Riktigt proppens mätt, men det är så gött. Jag skulle kunna äta julmat varje dag. Men då såg man väl ut som man förtjänade antar jag....

Dryg trafik hela vägen hit och såpa halt oxå. Till på köpet så var vi så överfulla med packning att körställning och sikt var lika med noll...När dörrarna öppnades så ramlade typ alla ur bilen som en värsta Skodan med hela släkten i..sånt där man ser utomlands fast på moppe....Hahahaha så nördigt att åka så där sardin look a like.

Nu är man liksom tvingad att sitta framför tv:n med mor och far å titta på uppe sittar kväll med Lotta Engberg....JA ni hör ju själva, det är ju som ett straffknull med slak kuk...(ursäkta) Nu blir någon präktig förälder förfasad igen..men det bjuder jag på så här i jultider  mooooohahaha

Nej nu har jag inte tid med detta trams...Dutt pennan ska fram för att dutta i  kupongen eller ursäkta bingolotten heter det ju. Detta är alvar och man får absolut inte tramsa under detta inslag....då blir det kaos här i stugan.

Pirrigt är det tills i morrn oxå....Blir det nå klappar eller ej...???

På förmidagen så blir det det obligatoriska skidpasset med varm saft innan Kalle Anka.....och jag vet ialla fall att jag INTE ska kolla på Anna Anka, så långt ner har jag inte sjunkit än och jag tycker så synd om dom som känner ett behov av att titta på den skatan en julafton....Skämmas på er

God jul och massor av julkramar på er alla sköna och osköna läsare....Nu ska jag dutta

Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Straffknull med slak kuk.......ha ha vad får du allt ifrån! Ja, blir någon förfasad so what!

Jag tycker i alla fall att du är asrolig!



Själv tog jag en glögg, en 7.2:a och en snaps till maten igår kväll och glömde skinkfan i ugnen!

Nåja, kom på det i någorlunda tid, 78 grader var skinkan då........rätt ok, ingen har klagat...

Ingen som vågar kanske med risk för att få fixa skinkan själv nästa år.



Ha en riktigt God Jul!



Kram



Lilla Lotta Potta

2009-12-24 @ 10:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0