GLÖGG, TEJP, JULSÅNG OCH.... CHARTER ??

Det blev så mycket grejjsande igår att jag inte orkade eller hann skriva...

Var till Avesta en sväng på eftermidagen, tog faktiskt en fika på plus Det brukar nästan aldrig hända att man fikar i Avesta, men Hasse hade abstinens efter kaffe eftersom det var slut hemma så vi dök in på fiket med en jävla fart. Stärkt efter en Negerboll..ja kag säger faktiskt negerboll för det har alltid hetat så i min generation så var blodsockret på topp och några sista klappar kunde inkaseras utan smärre hål i plånboken. Däremot så gjorde Felices julklapp som jag fixat tidigare under dagen ett JÄTTE HÅL.....Blir som vanligt att äta sylta och hårtbröd efter jul....

På kvällen la Hasse in sill och jag drack glögg...jaja han fick en mugg han med

Slog in julklappar och lyssnade på julmusik...sjöng med i några verser fast jag vet att Hasse avskyr när jag sjunger...Han påstår att jag och Felice är totalt tondöva ???? Jag fattar inget. Tycker själv att jag sjunger som värsta Carola...

Sen blev det lite konstigt i mitt pysslande med julmusik och allt...Fick syn på resekatalogerna vi tagit med hem från Avesta och började lusläsa dom...Knepigt med glögg, lackade paket och bjällerklang.....och charterkataloger mitt i allt...

Drack en jättegod jul öl som hette Nisses i går, den var så där lagom mörk och inte så där jävla besk/stark i smaken, så den värmde gött till avslutningen med Bonde....Månkarbo paret är ju för jättesöta och ser nästan ut som syskon. Janne kom in i verkligheten med sin tatuerade brutta som jag hela tiden tyckt sett så himla elak ut. Han skulle nog ha tagit den där andra..om hon bara hade bytt glasögon. Tänk en hel höst med Janne och jag har tamefan inte hört en hel mening vad han har sagt.....Knepig dialekt och jag vet inte allt...

Per Jörgen eller vad hette den där halvblinda bonden som var mer knepig än blind....Jag undrar inte alls över att han inte har någon på sin gård....Snacka om att han måste ha en diagnos typ jag är helt psyko, ena dagen är jag trevlig andra dagen fryser jag ut dig...?? Nä du grabben du får allt tänka om..

Rödättan <3 Camilla  say no more

Mina bägge bebisar är på väg hem för att fira jul...Ska nog till och med klä granarna i kväll och så ska jag baka mitt goda hårbröd som jag bara gör till jul...för att det är så jävligt att göra, men så värt allt slit med kaveln.

Nu väntar en promenad i iskylan.....Uppe i Älvdalen där min iskalla släkt bor var det 29 grader i går....Och farsan min eldade som en blådåre i spisen hahaha

Kommentarer
Postat av: Lotta Potta

Åt också en NEGERBOLL, fast i Västerås. Sprang omkring som en galning och fick också ett stort hål i plånboken, men vad f-n finns ju mer i bankomaten, eller?



Håller med om att bonden Janne borde tagit den andra bruttan, fast hon kanske borde bytt ut den blåa klänningen med gula solrosor på också.....jisses skulle jag inte ens sätta på mig hemma, än mindre i TV, då blev man väl singel fort som f-n......!!! (Nej, min snälle man skulle nog säga att den var fin, fast han tyckte den var ful som f-n).



Nåja, glögga på i kylan, det göra jag, fyllde på förrådet igår.



Have a nice weekend!



Lotta Potta den yngre

2009-12-19 @ 15:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0