TAAAA FAAAST SNATTAREN......

Det som inte får hända hände........larmet går när jag går ut från Cubus med mina kassar..

Hela affären stannar upp och ska kolla vem det är som snor och jag blir totalt utittad....Skämmsfaktor 10 av 10

Bara att loma tillbaka in med alla ögonen på sig. Visssa viskar och en del fnissar och jag känner att jag skulle kuna MÖRDA den där jävla expediten med mina bara händer..Opps säger dom vid kassan, glömde nog att larma av nått....SKULLE KUNNA TRO DET, väser jag. Packar upp allt och mycket riktigt en parfymjävel är larmad än. Vilka idioter som jobbar...GÅ KURS förfan hur man fixar flera avlarmingar på mer än en vara.......!!!!!!

För en gångs skull vart jag inte illröd i trynet som jag brukar kunna bli när nått piiiiinsamt händer. Men däremot vart jag redigt förbannad.....Ungarna hade redan gått till Hennes & Mauritz som tur var, men flabbade rått åt mig när jag berättade vad som hade hänt. Dom var nog ganska nöjda att dom slapp vara med om den insidenten....

Hur som helst så vart det en del fynd när väl affärena öppnade. Ett strömavbrott på nästan 4 timmar gjorde att hela Mora var stängt på allt ifrån affärer till mat ställen, så det blev vackert att sitta i bilen och vänta i kylan....Vägrade att åka hem, Rea är ändå rea.

Passade på att kolla in tävlings banorna tills i Morgon. Tydligen så är dom helt bak och fram mot vad dom brukar vara så det kan bli spännande med uppför där det brukar vara nerför...haahahah kan bli kul

Magen är sprängfull av att vara i Älvdalen. Här är det som vanligt All In clusive...Det innebär gå upp ca 4 kg på några dagar. Fattar inte det här med fika kulturen....16 olika sorter på kakfatet och helst 4 ggr om dagen. Däremellan är det mat och efterrätt...idag tex Äppelpaj med vaniljsås(?) Snacka proppmätt, och efter i timma...Ska vi inte fika?? Nattmacka här innebär att halva julbordet åker fram, mot hemma där man tar en hårdmacka med kaviar på sin höjd.....Stoppad korv är bara förnamnet och det är ju tur att jag slipper tävla efter denna matorgie helg......Släpspår av magen i snön kanske

Nu ska jag bara luta mig tillbaka och känna hur allt riktigt möljer runt i magen...Ända tills mormor kommer in och undrar om vi inte ska ha lite chips eller after eight..Och tänk att lite chips slinker alltid ner på nått konstigt vis.

i morrn bär det av hemöver igen efter tävlingen....Har väl ingen större lust att komma hem till byhålan igen. Naturen här uppe och att man inte gör nått är som det lenaste balsamet. sen kommer man hem till verkligheten och det gamla vanliga igen......= Utråknings faktor 10 av 10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0