SKA MAN FÅ FISK.....KÖP EN BURK

Denna helg går i fiskens tecken.....

Igår var det surströmming i skenet av endast en fotogen lampa och några cider till det så man rapar så där gott.
Min kära lilla syster och hennes gubbe har en typ föbodstuga med nada ström eller vatten långt bort i björnarnas land.
Där var vi igår kväll och smällde i oss strömming i ösregnet. Det var även en reporter där och gjorde ett stort reportage om min yster som jagar och står i allt vad hon orkar. I går var hon tex ute på björnjakt och höll på att skjuta en vitryss som plockade lingon......jösses vad nära det var. Hade väl vart anorlunda och haft en sådan troffe på väggen  hahahaha

Idag har vi fortsatt med fisktemat

Var upp till en sjö halvägs till kebenekajse känndes det som, med båt på släp och allt. I med lång drag och ro båt i 3 timmar. Massor med rödingar på kroken = inte en käft som enns var fram och slickade på masken som min far på snart 80 bast uttryckte sig. Nänä vi får fan aldrig något hur vi än försöker och försöker. Gav upp helt förlamad i arsulet efter att suttit still i båtjäkeln så länge.

När vi kom hem så väntade kålpudding....ÅÅÅÅÅHHH så gott...men hur blir man i magen efter att man ätit både surströmming och kålpudding efter varandra?????

Var man inte rutten innan så kan jag garantera att på en skala just nu så toppar man en 10 av 10......jösses

Sen ska man ju som bekant fika, fika och fika.......klämt ett par biskvier, saffranskaka, vanliga kakor och som pricken över i........nävar med lättsaltade chips.

Min mage ser ut som octomum (hon med miljoner ungar i usa)

Snart är häckningen vid tv:n slut, friidrotten säger tack och hej i morrn...tråååååkigt

Kanon idag för mig........Jag var den enda som åtminstonde hade ett napp och nästan fick upp en fisk idag

Kalkon idag för mig...........Jag är som en enda stoooor levande prutt kude

Good för någon annan idag.............Alla på skid i Torsby.....inte helt fel att padla runt i bubbelpoolen på Selma spa

Nooo för någon annan idag.......Ninni som missar hela tillställningen på lägret i Sunne. Puss, det blir snart bra. Jag tänker på dig hela tiden. PUUUUUUSSSSSS jag älskar dig, du är så duktig som fixar allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0