KONSTIGA FYND EFTER HÅRDA 5:AN

Åh hå och hej.....Back in my home town

Skidtävling i Augusti....nja känns väl kanske lite konstigt, men kul med alla skidnissar som liksom kravlat sig fram under alla stenar för att ääääntligen få börja gnida på skidorna igen....

Min helg har vart hektisk med allt från bartömmning med Ninni s Olle  =)     till middag med fam Impola på någon restaurang i Torsby (Taurus)....Mitt i skidtävlandet skulle det även hämtas kataloger med tapeter och golv till Felices appatrment. Tog ett snack me Gunde på Järnbolaget om tapet val  hahaha.

Idag har det promeneras på hårda 5:an...orkade inte springa efter allt jäktande hela helgen. Hade även kunnat slutat med en hjärtinfarkt på rullskidsbanan när en minst (!) 2 meter lång svart huggorm tyckte att det var ballt att krypa ut dit och riktigt sträcka på sig på asfalten....Det roliga var att det kom en rullskidsåkare  och riktigt höll på att kötta in i den, men slängde sig åt sidan  hahahaha.....fint och kört över den där falukorven      dunk, dunk liksom....hUUUUUU

Dagens konstigaste fynd......På det jobbigaste stället på hårda 5:an så låg det en helt ny tom uppäten chipspåse (lättsaltat) ????? Alltså va......Vem smaskar och går/springer samtidigt    hahaha helt sjukt ialla fall

Nu ska/måste jag komma igång med intervall träningen, den har på något sätt försvunnit på min världskarta. Jag avskyr att intervalla, jag tycker om att plåga mig lääänge, det känns som om man har gjort mer då änn att tokkuta korta avskyvärda pass.....

Mina barn tycker det är pest när jag kommer ner och stör i Torsby....Ska skaffa mig en hund som åtminstonde blir glad av att se mig.......

Queen/ King of today is........I går fick vi, jag och ungarna en egen liten privat visning av vallabussen utav Perra Yttergård.....Nu ska jag sätta Hasse i jobb och bygga en åt oss oxå. Hejja Perra som visade oss lite runt i schabraket, trä på dig kronan göbbe  =)

Nörd off today.......Restaurang Taurus i Torsby som har pulvermos på sin planka........Jag tycker det skulle vara straff på att ha det, även ketchupen som var från Euroshopper känndes lite FÖR mycket att ställa på bordet.....Vart tog Heinz eller åtminstonde Felix vägen ????




Charlotte Kalla på språng.....eller glid kanske man säger

SKAPLIG BUSS ATT GNIDA SKIDOR I

INNSIDAN AV JUVELEN.....INTE EN ETT "VALLASPÅN" PÅ GOLVET ELLER PÅ ÖVRIG PLATS HELLER FÖR DEN DELEN. DÖRREN LÄNGST BAK ÄR FÖRVARING FÖR 400 PAR SKIDOR.....VI KOLLADE IN MINSANN, MEN SEDAN LÅSTES DET GANSKA FORT.....

 


Kommentarer
Postat av: Patrik P

beställde ni inte en bil? byström tog ju upp beställning.

2009-08-31 @ 22:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0